Wijziging van de grondwet moet 2 keer behandeld worden in het parlement. hoe zat dit dan in 1946?

Het parlement moet daarover twee keer beraadslagen. de tweede keer na verkiezingen. daarom duurt het wijzigen altijd zo lang. maar hoe zat dit dan in 1946? wie had de wijzigingen in eerste instantie goedgekeurd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@tilborghs, over welke wijziging van de Grondwet heb je het precies? Bedoel je de wijziging om de dienstplichtigen naar Indonesië te kunnen sturen?

Het beste antwoord

De 1e lezing was vlak daarvoor tijdens het kabinet Schermerhorn-Drees, en ook de 1e kamer is in 1946 gekozen.

Dus met een beetje goede timing kan het best wel snel gaan

Toegevoegd na 2 minuten:
1e lezing 2e kamer 2/5/1946
1e lezing 1e kamer 10/5/1946
Verkiezingen
2e lezing 2e kamer 30/10/1946
2e lezing 1e kamer 23/12/1946