Is de disfunctionele Wolfsen de druppel die de emmer laat vollopen?

De laatste tijd zijn er duidelijk signalen dat een niet gekozen burgermeester niet werkt. Wat mij betreft de druppel en een schande!

Ook Wolfsen is door een selectie commissie als 1 van 2 kandidaten voorgeschreven door een kiescommissie.
1. Die kiescommissie heeft niet gefunctioneerd en dat moet uitgezocht worden.
2. Er moet zo snel mogelijk een wet door de 1e kamer dat de echt democratisch gekozen burgemeester zo snel mogelijk moet worden ingevoerd.

Mensen kunnen macht zonder dat daar afrekening tegenover staat niet aan. Dat weet iedereen al jaren. Al de Nederlandse politiek nog!

http://www.ad.nl/utrecht/stad/3152181/Fracties_nemen_Wolfsen_onder_vuur.html

NU de Nederlandse politiek nog!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb blanco gestemd bij dat referendum, omdat ik een groot voorstander ben van de gekozen burgemeester.

In dit voorbeeld, was er echter geen keus. Het betrof 2 PvdA-mensen, waardoor het kiezen geen enkele betekenis had.

Dit is dus geen falen van een gekozen burgemeester, maar van een door de landelijke politiek opgelegde burgemeester.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals met alle mensen die een hoge functie bekleden: hoge bomen vangen veel wind. Iedereen maakt (beoordelings-)fouten. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Hebben we in Nederland dan niets anders te doen dan de mensen die ons land proberen te besturen op de vingers te tikken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de VS is onlangs aan het licht gekomen dat een gekozen rechter jongeren straf gaf die dat eigenlijk niet behoorden te krijgen. Wat bleek: die straffen werden "verkocht" aan een privegevangenis.
En heeft de gekozen gouverneur Jeb Bush er ooit voor gezorgd dat zijn broer George Bush II won van Al Gore in de presidentsverkiezingen, simpelweg door bepaalde bevolkingsgroepen uit te sluiten bij het stemmen. Juist de groepen die normaliter op de democraten stemmen... Lees het boek van Michael Moore hierover maar.
Zo zie je maar weer, beide systemen hebben voor- en nadelen en mensen die er misbruik van maken.
ik vind het dan ook kort door de bocht om te zeggen dat het systeem in Nederland niet werkt.