zijn de meeste populistische partijen voor minimumstraffen?

Ik weet dat de PVV dat wel is, maar zijn andere populistische en dan vooral liberaal-populistische partijen voor minimumstraffen?

Toegevoegd na 7 uur:
Zijn er nog partijen die door de meeste mensen als populistisch wordt gezien. Dus partijen tegen de elite en voor het volk. En dan bedoel ik dus partijen die bekend staan als populistisch of ze dat daadwerkelijk ook zijn is nu even niet belangrijk daar kun je uren lang over discussieren.

Maar is het gepast voor een populistische partij om voor minimumstraffen te zijn. Net als dat het gepast is voor Christelijke partijen om tegen abortus te zijn. Niet dat ze dat allemaal zijn maar gewoon dat je t verwacht.

Ik wil weten of de PVV als populistische partij in zijn ideologische stroming hoort met hun standpunt dat ze voor minimumstraffen zijn. Dus is het typisch voor een populistische partij of niet?

Toegevoegd na 7 uur:
Je mag trouwens ook populistische partijen in Engeland en Amerika in overweging nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van welke partijen wil je het nu precies weten? Hoeveel vallen er onder 'liberaal-populistisch'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Populisme is lastig aan partijen te koppelen, al helemaal omdat partijen niet graag met dit begrip samen gezien willen worden. Wellicht daarom ook dat de PVV zegt dat de SP links-populistisch is en andersom de SP zegt dat de PVV links-populistisch is. Maar als je aan doorsnee Nederlanders vraagt of zij het daar ook mee eens zijn, zal je zien dat we in dat enorm van mening verschillen. Wellicht als je de kenmerken opnoemt die JIJ vind dat bij populisme (en liberalisme) hoort, dan kunnen wij je helpen deze subjectieve kenmerken aan specifieke partijen te koppelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Populisme is toch een partij die om het doorsnee volk geeft en tegen de elite is? Ik dacht dat de PVV een populistische partij is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, populisme is het roepen van populaire kreten en one-liners om het gewone slecht geïnformeerde volk op je te laten stemmen. Geven om het doorsnee volk doet iedere partij aangezien het doorsnee volk het gros van het electoraat is.

Het beste antwoord

De PVV is de enige partij in de tweede kamer die de rechter als sluitstuk van de rechtstaat wil beperken door middel van minimumstraffen. Dus dat beantwoord direct je vraag denk ik.

Liberaal en populistisch is een beetje een kwestie van definitie. Volgens mij is in de huidige informatiemaatschappij populisme een directe noodzaak om stemmen te trekken, zeker van de slecht geïnformeerde massa. Liberale partijen, zoals liberalisme van oorsprong bedoelt is, kennen we in Nederland niet voor zover ik weet. Uiteindelijk ben je als politicus dief van je eigen portemonnee als je daadwerkelijk liberaal wil zijn, maar dat is slechts mijn mening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoezo willen andere populistische partijen geen minimumstraffen? Dat is toch juist goed voor de 'gewone man'. Een doorsnee persoon pleegt toch geen misdaden? En weet je of er uberhaupt wel andere populistische partijen in Nederland zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom ben je zo gebrand op minimumstraffen?