Heeft Nederland een zombie plan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht eerst: dit is een trollvraag. Maar toen googlede ik toch voor de zekerheid even "zombie plan nederland" en het Pentagon heeft dat dus wel... http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3655695/2014/05/15/Uitgelekt-dit-is-het-plan-van-het-Pentagon-bij-een-zombie-apocalyps.dhtml (En nee, dat is geen 1-april document.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is dan wel Amerika, die sporen sowieso niet..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik zo nu en dan om me heen kijk hadden we hier ook al lang een zombie plan moeten hebben.
Even serieus, is dit niet gewoon een "fake" naam voor procedures bij b.v. grote uit de hand lopende demonstraties? eventueel gedreven door pandemie?
Ik kan mij echt niet voorstellen dat er hier een serieus plan voor is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@R60M je hebt gelijkt. Het is een soort training voor miltaire hoe te handelen in "soort gelijke" situatie's http://nos.nl/op3/artikel/648351-vs-klaar-voor-zombieapocalyps.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een waanzin zeg,dood is dood.

Antwoorden (3)

Nederland heeft nog geen zombie-plan. Ook geen vampieren-plan, noch een chemtrails-plan of een vliegende schotel-plan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, Nederland heeft geen zombie-plan.
Het Pentagon, in de Verenigde Staten, heeft pas een ongeclassificeerd draaiboek gepubliceerd, maar er heel duidelijk bij vermeld dat het niet gaat om een serieus stuk, maar om een vingeroeffening voor mensen die straks in crisissituaties moeilijke beslissingen moeten nemen.
In 2011 deed het Center for Disease Control iets soortgelijks. Zij gebruikten de "zombie apocalypse" als metafoor om aan te geven dat het geen kwaad kan je bewust te zijn dat vervelende dingen kunnen gebeuren - en er werd aan toegevoegd dat je je eigen ontsnappingsplan ook kunt gebruiken als je niet wordt aangevallen door zombies, maar last heft van een overstroming, aardbeving of andere noodsituatie. Vergelijkbaar met de informatie die in Nederland gegeven wordt op denkvooruit.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naja, op de calamiteitenkaart van ons staan "onbekende epidemieën" en "overige onvoorziene omstandigheden". Misschien een hint dat er wel aan gedacht is...