Waarom moet je honden poep wel opruimen en paarden poep niet?

Waarom moet een honden bezitter/eigenaar de poep wel opruimen bij het uitlaten, en een paarden eigenaar bij een rondje rijden op de openbareweg niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Laatst wandelde ik op een smal paadje langs een spoorlijntje en op een gegeven moment lag me daar toch een partij bruin riekend paardenafval, dat ik nog liever met ware doodsverachting over de rails ben gaan lopen dan over of door de poep heen. En wie beweert dat het niet stonk ...
En wie zegt dat je geen schop mee kunt nemen op een paard? Het hoeft geen sneeuwschuiver te zijn (alhoewel).
Met een klein handschopje kom je ook al een heel eind en je hoeft het zelf niet eens te dragen, want je hebt een lastdier bij je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat je geen grote schep mee kunt nemen wanneer je een eind gaat paard rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paarden hebben vaak een poepzak om als ze op de openbare weg lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste: Paardenmest stinkt vele malen minder dan hondendrollen (plantaardig versus dierlijk voedsel).

Daarnaast is paardenpoep biologisch beter afbreekbaar. Hondenpoep blijft liggen en verteerd erg langzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er lopen buiten veel meer mensen met honden dan mensen met paarden. Daarom poepen de honden in totaal veel meer en blijft er meer poep achter. Een paard berijd je meestal en dan zou je iedere keer als het paard poept moeten afstappen om zijn 'rommel' op te ruimen.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dus de paarden laten veel minder poep achter dan de honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is zo een werk iedere keer van het paard te moeten afstappen ,en je stapt er niet zo snel in ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet zo dat ruiters ,wanneer ze binnen de bebouwde kom lopen , verplicht zijn om deze drollen zelf op te ruimen.
13 jaar geleden
omdat hondenbezitters hondenbelasting moeten betalen. ruimen ze het niet op dan gaat de belasting nog meer omhoog. paardenbelasting bestaat (nog) niet.