Is het toegestaan koopwaar aan te bieden op straat om ergens anders effectief te verkopen?

Ik wil koopwaar (muziekinstrumenten) te koop aanbieden op straat (zonder straatverkoopvergunning). Mensen die iets willen kopen kunnen dan op afspraak bij mij thuis of toegestuurd of persoonlijk geleverd het gekozen instrument kopen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan per gemeente verschillen . Op Iedere reclame uiting op raam of buiten boord kan de gemeente precario rechten voor vragen. Op straat iets aanbieden mag bijna nergens officieel ( vent vergunning ) muziek maken of ? Ook niet. Ja het wordt oogluikend toegestaan of je moet een vergunning aanvragen Raadpleeg je gemeente.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijkt me een ingewikkeld scenario. Mensen willen vaak gelijk iets kopen en niet ergens anders naar toe om het op te halen. Dan haken ze meestal af.

Antwoorden (1)

Ik denk dat iemand met een reclamebord ook koopwaar aanbiedt en dit dus elders letterlijk verkoopt. Wat kan het probleem zijn?

De manier waarop.

Je kunt mensen een flyer in de hand duwen/aanbieden, dat mag ---als je een vergunning hebt--- maar eigenlijk verschilt het van gemeente tot gemeente.

In Amsterdam kost een flyervergunning €144, in Utrecht €92,60. Maar ook kleinere gemeentes lusten er wel pap van: in Rijswijk moet u voor zo'n vergunning €4,36 ophoesten.

In elke gemeente zijn de regels weer anders. In Zwolle, Woerden of Hellendoorn bijvoorbeeld heeft u geen vergunning nodig voor het uitdelen van flyers of huis-aan-huisbladen onder het winkelend publiek. Of voor het verspreiden van folders achter ruitenwissers. Het verspreiden is gratis, al geldt er bijna altijd wel een opruimplicht, dus winkelstraten en terreinen moet u wel schoonmaken. (meer info in bron)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik bedoel eerder mijn koopwaar tentoonstellen terwijl ik aan het musiceren ben op straat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar die vraag stel je niet. Dan zou je eerst moeten checken of je mag musiceren op straat. Is ook vergunningenwerk.
en dan je drumstel en een panfluit naast je 'te koop'? Lijkt me echt werk voor de afdeling vergunningen bij je gemeente. Geen idee of dit waar dan ook zou mogen.