Waarom bestaat er geen Nederlands televisieprogramma over Europese politieke ontwikkelingen?

Voor alles wat er op het Binnenhof gebeurt hebben we Nova Den Haag Vandaag. Waarom bestaat er niet zo'n televisieprogramma voor Europese politieke ontwikkelingen? Nu er zo veel besluiten over ons dagelijks leven genomen worden door 'Brussel', lijkt mij dat zeer gewenst!

Zijn er ooit plannen geweest om zo'n programma te maken? Momenteel lijkt het wel alsof er alleen een televisieprogramma over 'Europa' wordt gemaakt bij de verkiezingen voor het Europese parlement.

Deze vraag is geplaatst op 4 juni 2009, de dag van de verkiezingen voor het Europese parlement.

Bestaan dit soort programma's wel in andere Europese landen?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag +1

Het beste antwoord

Er was onlangs in het nieuws dat de Nederlander massaal wegzapt als het om Europa gaat. Daarbij komt dat men in Den Haag geen belang heeft bij het verleggen van de aandacht naar de Europese politiek.

Ik vind het ook jammer, want er wordt steeds meer geregeld in Brussel, en steeds minder in Den Haag.

Mijn stem heb je voor een programma "Brussel Vandaag".
(...en om de x maanden "Straatsburg Vandaag")
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar is het niet belangrijk genoeg voor... Zie je dat die politici uit hun nek praten... Ze zeggen dat het zo belangrijk is, maar geen enkel net zet daar zendtijd op...
Zo vallen ze elke keer weer door de mand...

Zo is het ook steeds zo dat de geloofwaardigheid van de politiek in het geding is, als er weer een corrupte politici gepakt wordt... Laat me niet lachen, wie gelooft daar nu nog in, in de geloofwaardigheid van de politiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er niemand naar zou kijken.
14 jaar geleden
Ik denk dat niet genoeg mensen daar behoefte aan hebben.

Ik zou zelf niet graag willen kijken naar een progamma over politieke ontwikkelingen, omdat iedereen een andere mening heeft word je daar denk ik niet erg veel wijzer uit.

Misschien vind jij het wel intressant ga ermee naar een televisieproducent misschien vinden ze het wel een goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke Europese politieke ontwikkelingen bedoel je, is daatr een volledig programma over te maken dan. Ik denk dat je daar je reden hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Er worden enorm veel besluiten genomen in Brussel, die invloed hebben op ons dagelijks leven. We weten alleen niet welke dat zijn en welke invloed deze besluiten hebben, omdat we er door de media niet over geïnformeerd worden. Juist daarom zou ik graag een dagelijks of wekelijks televisieprogramma willen kunnen zien over de Europese politieke ontwikkelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk is dat zo, ik zeur maar een beetje. Ik denk echt serieus dat het iets is voor de EO