Is de maan een nieuwe manier om wapen te testen en te laten zien hoe machtig de V.S wel niet is?

Toegevoegd na 1 uur:
Oke, ik stel de vraag anders:

Raket op maan: Machtsvertoon of wetenschappelijk onderzoek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@suus: vanmiddag slaat er een gebruikte rakettrap in in een krater op de zuidpool van de maan. De bedoeling is dat die inslag een deel van de bodem doet opspatten, zodat eventueel aanwezig water in het zonlicht komt en verdampt. Een meetsonde die een stukje achter die rakettrap aanvliegt, komt dan door de ontstane stofwolk heen, meet de samenstelling van die wolk, en kan bepalen of er waterdamp tussen zit. Op die maier kunnen we te weten komen of er water in de bodem van de maan zit. Dat is puur wetenschappelijk interessant, maar ook praktisch: stel bijvoorbeeld dat we ooit een basis op de maan zouden bouwen, dan is het handig om te weten of we water van de aarde mee zouden moeten nemen, of dat we dat ter plekke uit de bodem kunnen halen. De vraag van lotus is een beetje onduidelijk, maar ik denk dat ze bedoelt dat dit specifieke experiment eigenlijk een wapentest zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou duidelijker zijn als je aangaf dat dit om een nieuwsbericht ging, wellicht met een link ;) Ik zag dit voor het eerst gisterenavond bij het late avond nieuws op de NOS. Ik zou je vraag anders niet snappen.

Het beste antwoord

Nee, dat is de manier om aan de rest van de wereld te laten zien,hoe je geld kunt verspillen i.p.v. het in nuttiger projecten te steken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Die animatie van een inslag die je op het journaal ziet, ziet er misschien spectaculair uit, maar als wapen is een neerstortende rakettrap niet bepaald indrukwekkend in vergelijking met al bestaande wapens.

Het is veel waarschijnlijker dat dit precies is wat gezegd wordt: een onderzoek naar de aanwezigheid van water in de bodem van de maan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik denk ook dat het daarvoor inderdaad wordt getest.
Welnee. Het ia gewoon pure verspilling en de VS loopt daarmee voorop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel geld is er al niet aan het maanproject opgegaan,laat men eerst maar het probleem van de ziektenkosten aanpakken zodat iedereen verzekerd is in amerika.
en wapens testen op de maan,weer miljoenen,verspillen,dat heeft de VS niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een onderzoek gedaan naar de totale kosten en baten (ook maatschappelijk), van het Apollo maanprogramma in de jaren 60. Daar hebben de vs aan verdiend dus. En veel ook. En dat is vaak zo met technische vooruitgang. Niet elke actie op zichzelf levert wat op, maar wel her geheel, achteraf gezien. Dus met lef hebben, en nieuwsgierig zijn, zijn we uiteindelijk beter af!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, alleen een mening dat wapens testen op de maan geldverspilling is. De vraag is óf de VS nu een wapen test op de maan.
Ja en geen nieuwe maar oude manier om dat te doen, wel zeker is dat zo... Amerikanen zijn niet voor één gat te vangen...