Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

word mijn studiefinanciering elk haar herberekend?

Ik krijg nu een aanvullende stufi ( voor mbo ) Dit bedrag is berekend over de inkomsten van mijn ouders in 2015. Het inkomen van hun is gestegen. Daalt mij studifinanciering volgend jaar? Moet ik hier zelf achteraan of is dat de taak van de overheid? Ik ben namelijk bang dat ik veel moet terug betalen. Mijn studiefinanciering van nu is berekend door de overheid zelf. Zij zijn alles nagegaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik krijg nu een aanvullende stufi ( voor mbo ) Dit bedrag is berekend over de inkomsten van mijn ouders in 2015. Het inkomen van hun is gestegen. Daalt mij studifinanciering volgend jaar? Moet ik hier zelf achteraan of is dat de taak van de overheid? Ik ben namelijk bang dat ik veel moet terug betalen. Mijn studiefinanciering van nu is berekend door de overheid zelf. Zij zijn alles nagegaan

Sorry voor de typ en spel fouten. Ik heb deze vraag ff snel via mijn mobiel gesteld.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hoeft dat niet terug te betalen. Het klopt dat het wordt berekend op gegevens van twee jaar terug. Wel wordt elk jaar opnieuw berekend waar je dat jaar recht op hebt. Over twee jaar wordt het dus berekend op wat het inkomen van je ouders nu is, en krijg je dus minder.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding