Vinden jullie het ook zo krom dat het gebruik van cannabis legaal is, maar dat de productie zich in het illegale circuit bevindt?

Waarom komen er geen staatskwekerijen? Dan ben je gelijk van het illegale circuit af en de daarbij behorende criminaliteit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles wat drugs betreft is krom, gebruikers, producenten, handelaren als wel als wetgevers en handhavers...

Drugs is tegen de maatschappij en de maatschappij is tegen drugs...

In deze spanningsboog zit het geheel...

En repressief beleid of niet, het is er en je krijgt het niet drooggelegd of verbannen...

Dus het Nederlandse standpunt is er een die een tikje gedoogd en ik juich dat toe, want daarmee is in Nederland het minste overlast in wellicht de hele wereld...

Als je het loslaat de kweek van Cannabis, dan krijg je meer ruimte en vrijheid in die hoek van het geheel... En wellicht krijg je dan een vooraanstaande rol van de Nederlandse hash- en wietteelt wereldwijd... En dat kunnen we dan weer niet "verkopen" bij de landen die een andere keuze in hun beleid gekozen hebben...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is ook krom dat het alleen maar gebruikt mag worden als je het bij de coffeeshop hebt gehaald. Terwijl de coffeeshop het niet mag inkopen en het ook niet gekweekt mag worden...

Maar of dat je met een staatskwekerij gelijk van de criminaliteit af bent dat betwijfel ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor zover ik weet zijn er staatskwekerijen, voor de medicinale wiet, maar ik heb begrepen dat deze wiet peperduur is.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat voor medicinale wiet kwekerijen zijn en of ze duur zijn weet ik niet.
Ik vind dat de staat zich niet bezig moet houden met het verkopen van drugs. Diezelfde staat moet ook zorgen voor de volksgezondheid. Ben ik de enige die hier de paradox ziet?

Toegevoegd op 20-06-2009 10:42:05
Ik weet nog niet zo zeker of je bewering dat het gebruik van cannabis legaal is. Valt dat niet allemaal onder het gedogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook nooit begrepen, het klopt van geen kanten.
Een gedrocht van een non regeling.
Nederlands op zijn smalst.......dit is ook polderen zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je dit eens moet doorlezen en dan ontdek je dat er heel veel mogellijkheden zijn met hennep.
en dat wil de regering liever niet .

http://www.natuurlijkerwijs.com/hennep.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gelezen, waarom wil de regering dit niet?
het gebruik van cannabis is niet helemaal legaal.
er hangt een bepaalde leeftijd aan. en zelfs als je die leeftijd hebt kan je er nog meer opgepakt worden. maar vaak besluiten ze om in zo'n geval niks te doen