Heeft de echtgenoot van een premier in Nederland echte taken of functies?

Misschien een beetje zoals 'First Lady', ook al heb ik vernomen dat die ook niet echt échte functies heeft.

1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Nee die heeft ze niet. Kan gewoon haar eigen baan hebben.

Antwoorden (2)

Nee de de echtgenote heeft helemaal geen rol van betekenis in
nederland zoals in de vs
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, de echtgenoot(e) van de Minister-President heeft geen enkele invloed op de Nederlandse politiek tenzij zij zelf natuurlijk ook in de politiek zit. (Denk aan gemeenteraad) In Nederland is alles heel erg democratisch geregeld. Een echtgenoot van een politicus is niet democratisch gekozen dus mag dan ook geen enkele invloed hebben.