Waar Kan ik Ex-Nazi en Ex-Geallieerden vinden?

Hallo, ik moet voor school een presentatie over de tweede wereld oorlog doen, ik weet vrijwel zeker dat er nog oorlogsveteranen zijn

Ik weet niet of er uberhaubt wel Ex-Nazi's zijn, maar ik wil er graag een intervieuwen, waarom was hij van mening dat het nationaal socialisme iets goed was, wat deed hitler goed (volgens hem),

Ook wil ik een Ex-Geallieerde intervieuwen, (Via internet beiden), Waar kan ik deze mensen vinden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Als ze nog leven zijn ze aardig op leeftijd.
Of ze dan ook nog zin hebben om een scholier een interview te geven?
Antoni
7 jaar geleden
@TristanZuidNL, via de onderstaande websites is een gastspreker in de klas aan te vragen. Misschien kan je je presentatie laten bestaan uit een live interview. Als je dat goed voorbereidt samen met de gastspreker, en tijdens het interview zelf feiten en informatie toevoegt aan de verhalen van de gastspreker, krijg je heel een originele presentatie! @TurfGraver, er zijn dus zeker nog wel mensen die hun verhaal willen doen! www.tweedewereldoorlog.nl/onderwijs/gastsprekers-in-de-klas/
www.steunpuntgastsprekers.nl
www.veteraneninstituut.nl
www.gastdocenten.com
Antoni
7 jaar geleden
...een heel originele presentatie, bedoelde ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
presentatie gehouden, niet gelukt helaas, later weer een kans :), bedankt!
Antoni
6 jaar geleden
Jammer! Ik wens je veel succes voor de volgende keer!

Het beste antwoord

Er is een samenwerkingsorganisatie van verschillende instituten en stichtingen die Platform WOII heet. Platform WOII wil middels de website tweedewereldoorlog.nl de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog levend houden voor toekomstige generaties.

Platform WOII is een netwerkorganisatie waarin het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies, Netwerk Oorlogsbronnen, de Stichting Musea en Herinneringscentra 40-45, de Oorlogsgravenstichting, de Stichting Liberation Route Europe en het Nationaal Comité 4 en 5 mei samenwerken.

Misschien kan deze organisatie je helpen met je schoolopdracht. Via het contactformulier http://www.tweedewereldoorlog.nl/contact/ kan je je vraag stellen aan de mensen achter de website.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt