Wat is de gemiddelde zittingstijd van het Italiaanse regeringskabinet de afgelopen vijftig jaar?

Er wordt altijd gekscherend over gedaan dat het kabinet daar vaker valt dan regen in Nederland, maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

De gemiddelde zittingstijd van het Italiaanse regeringskabinet in de afgelopen vijftig jaar is ruim 1 jaar.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goh, das vrij kort.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+Plus,
@Jaap77, dat komt omdat Italië uit twintig regio's bestaat, die samen weer verdeeld zijn in meer dan 100 provincies, die een verschillend belang hebben.
De senaat en deze regionale bestuurders hebben allemaal evenveel te zeggen, komen dus moeilijk tot een overeenstemming en het kabinet valt weer.
Bij het laatste referendum heeft de bevolking laten weten het graag zo te willen houden.