Als koningin elizabeth doodgaat dan zou prins charles koning worden van het verenigd koninkrijk.

Maar hij nou ook dood zou gaan dan zou prins william koning moeten worden,maar ik heb gelezen dat hij daarvoor nog te jong is(sorry dat ik dat artikel niet kan terugvinden).
Is dit zo en als dat zo is,hoe word dit probleem dan opgelost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb gehoord dat prins william al voorbereid word voor de troon
zijn vader prins flapoor en die schoonheid van hem komen niet eens in aanmerking voor de troon
puur om de reden dat koningin elisabeth een jonge koning wil in engeland en niet een die met een rollator zowat loopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ze belde mij op ...kom de ff langs moet je wat vertellen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er geen artikel over maar hier in italie is het engels koningshuis meer op tv dan het nederlanse koningshuis en daarin een progamma werd t gezegd overigens noemen ze hier prins charles prins carlo hahah
maar daar werd de voorkeur van koningin verteld
want william is klaar voor t koningschap

Andere antwoorden (4)

hij word gewoon koning
er is ooit een meisje onder de 18 koningin geworden
dus dan moet het gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilhelmina, was 10 jaar toen ze koningin werd, haar moeder heeft als regentes geregeerd tot Wilhelmina 18 was, maar vanaf die leeftijd was Wilhelmina dus 'gewoon' koningin.
Kinderen als William worden vanaf hun geboorte voor bereid op het koningschap en ik denk dat áls het zo loopt dat zowel zijn oma als vader weg vallen hij de koning van Engeland gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste oplossing zou zijn, om de monarchie af te schaffen. Erfopvolging is niet meer van deze tijd, en is een soort relict van de middeleeuwen.
Moderne westerse landen moeten , willen ze zichzelf en hun kiezers serieus nemen, democratie betrachten en daar past geen ongekozen staatshoofd bij.
Kijk wat er nu bij ons gebeurt. De koningin (voor wie niemand gekozen heeft!!!!) zorgt er, ondanks de keuze van miljoenen Nederlanders en de inspanningen/adviezen van gekozen vertegenwoordigers van die Nederlanders, voor dat zowel de PVV (die o.a. wil bezuinigen op het koningshuis en de funktie der majesteit uithollen) als de SP (ten diepste een partij die tegen erfopvolging en voor een republiek is) buiten deelname aan het kabinet worden gehouden.
Tenenkrommend toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wordt gewoon Koning