Hoe schrijf je een brief aan de Burgemeester?

Ik wil graag een formele brief schrijven naar de Burgemeest van Amsterdam. Maar ik weet niet hoe ik zijn een brief moet schrijven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
36.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/overig/vraag/223587/brief-schrijven http://www.edu-actief.nl/zcn/Container%20bestanden/19%20Correspondentie/COR%2004%20Vaste%20gegevens.html Succes

Antwoorden (1)

Kopieer de onderstaande tekst en vervang de tekst met spekhaken voor jouw teksten. Print de brief. Zet onder hoogachtend je handtekening. Stop in een enveloppe en stuur naar dit adres:

De burgemeester van Amsterdam
Postbus 202
1000 AE Amsterdam

Makkelijker is het om een mail te sturen. Zie daarvoor de link. Daar staat ergens: contact met burgemeester van der Laan. Dat leidt je naar een contactformulier. Daar kun je dezelfde tekst inblokken.

————————————————————————
Amsterdam, [hier de datum]

Geachte mijnheer van der Laan,

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende.

[hier je tekst]

Hoogachtend,

[hier je naam]

[hier je adres]
[hier je telefoonnummer]
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Ik zou "mijn" weglaten bij "mijnheer". Ook moet "van" met een hoofdletter in dit geval: Geachte heer Van der Laan.
Antoni
7 jaar geleden
Een ander advies nog: schrijf in de laatste alinea of in de laatste zin welke actie je verwacht van de burgemeester. Wat hoop je dat hij (nog) zal doen naar aanleiding van het lezen van jouw brief? Vermeld dat duidelijk. Daar kan de burgemeester ook goed en duidelijk op reageren.