mag mijn buitenlandse partner haar mvv afwachten in Nederland?

mijn partner heeft een surinaamse nationaliteit.Wij zijn niet getrouwd en hebben twee minderjarige kinderen samen.De kinderen hebben ook de nederlandse nationaliteit als ik.Ik ben epilepsie patient en mag niet alleen wonen.Is er een mogelijkheid dat mijn surinaamse vrouw haar mvv gewoon in Nederland kan afwachten omdat ik epilepsie hebt en omdat we twee minderjarige nederlandse kinderen hebben?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Antoni
7 jaar geleden
Wat is een "mvv"?

Antwoorden (2)

Die kans is heel klein.
De IND heeft geen boodschap aan jouw problemen.
Die dien je zelf op te lossen.

Mijn ervaring met de IND is, dat zij nooit van de geldende regels afwijken.

Ondanks hoge advocaatkosten is mijn vriendin is teug moeten gaan naar Brazilië om daar een MVV aan te vragen en de uitslag af te wachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
teug - terug
7 jaar geleden
Als de kinderen epilepsie hebben zijn ze waarschijnlijk afhankelijk van de aanwezigheid van hun moeder.
In dat geval zou je vrouw een aanvraag verblijfsvergunning zonder MVV kunnen indienen.
Mocht daarnaast het middelenvereiste voor u als referent een probleem zijn dan is er nog de EU- of Belgiëroute als bewezen succesvolle manier om kinderen niet van hu moeder gescheiden te laten zijn.

Je vraag is echter al wat ouder zodat ik denk dat het probleem zich al heeft opgelost.
Zie ook www.prawo.nl en de beheerder van de Startpagina voor o.a. vreemdelingenrecht.