Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het terrorisme dreigingsniveau reëel?

Ik las op bnr: "In Nederland geldt al tijden het op één na hoogste dreigingsniveau ('substantieel')"

Ik vraag me af waar dit op gebaseerd is en in hoeverre dit ook echt overeenkomt met de werkelijkheid

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is gebaseerd op rapporten van de verschillende geheime diensten die elkaar informeren. De best geïnformeerde zijn nog altijd de Mossad. (israelische inlichtingsdienst) gevolgd door M16 (UK) in hoeverre dit overeenkomt is een kwestie van het juiste inschattingsvermogen, gebaseerd op ervaring en naakte feiten. Daarvoor zijn speciale deskundigen, een soort risico-inschatters. In Brussel is onlangs een volledige cel opgerold met banden met Al Qaida; gelukkig maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is absoluut ergens op gebaseerd en er zullen reële dreigingen zijn. Naar het publiek toe is deze kwalificatie natuurlijk wel zeer aan inflatie onderhevig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
welnee, ik heb steeds meer de indruk dat het een smoes is om fondsen los te peuetern bij de overheid. Net zoals die hoax dat er vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de millennium bug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding