Kan ik mij als Nederlandse verkiesbaar stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen 2012 (in Belgie)?

Ik woon al jaren in Belgie en ben met een Belg getrouwd. Ik heb alleen nooit mijn nationaliteit gewijzigd. Nu ben ik gevraagd me verkiesbaar te stellen, maar kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De wet stelt dat je Belg moet zijn om jezelf verkiesbaar te stellen - maar het kan wel, als je door huwelijk of neutralisatie die nationaliteit verkrijgt. Je bent al getrouwd met een Belgische, wellicht is er een manier ook haar nationaliteit aan te nemen? Als de lokale politiek je aan het hart gaat, heb je 't er voor over...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt hier kan ik zeker iets mee.