Omdat dat makkelijker is dan consequenties trekken uit een Irak onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat jij de politiek bepaalt.
Als burger dezer democratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet waar; uiteindelijk bepaal jij mee wat jij goed en slecht vind. Daarvoor mag je eens in de 4 jaar stemmen bij de gemeenteraad, provincie, landelijk en voor de EU. In maart ben jij weer aan zet en kun je medebepalen wat jij goed of slecht vind ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de mens een kudde dier is, de gene die dat door hebben zitten dus o.a. in de politiek en sturen (helaas) de rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de politiek bepaalt welke lijn er voorlopig gevolgt moet worden omdat er iemand moet zijn die de zaak regelt zodat het leefbaar blijft,de stemgerechtigde bepaald wie de politiek bedriijft en daarmee wie er gemachtigd is voor de burger te bepalen wat er goed of slecht voor ons is.
Dus uiteindelijk bepaald de stemmer wat goed of slecht voor hem is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politiek dat ben jij. Jij hebt gestemd of jij hebt niet gestemd. In de politiek worden de conflicten die er in de bevolking zijn uitgevochten. Wees maar blij dat de politiek bepaalt wat goed en slecht voor ons is. Als er geen politiek was dan had je elke week rellen op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij bepalen; wij kiezen de politieke partijen.
Wij bepalen daarmee indirect wat we goed en slecht vinden en wat (voor wetten) er word(en) ingevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politiek bepaalt niet wat goed of slecht is voor ons. Ze doen gewoon wat goed is voor de multinationals. Kijk maar eens hoeveel politici uit het (grote) bedrijfsleven afkomstig zijn, en hoeveel politici na hun carriere een goed betaalde baan krijgen in datzelfde bedrijfsleven.

Als er verkiezingen zijn doen ze eventjes of ze luisteren naar "het volk", maar ze zijn dat de dag na de verkiezingen alweer vergeten.

Hoe verklaar je anders de Buy-out van de banken van ons belasting-geld? Waarom werden er miljoenen onnodige vaccins gekocht tegen de mexicaanse griep? Waarom moet er zonodig een enorm duur systeem komen voor de kilometerheffing? En wie zijn er beter geworden van die belachelijk uit de hand gelopen projecten als de Betuwelijn, de Hoge Snelheids Lijn, de Noord-Zuid lijn en de OV Chipkaart?

Dat kun je toch moeilijk goed voor de mensen noemen?
Uitsluitend goed voor het bedrijfsleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politiek wil alles voor ons bepalen, maar dan ook alles, dus ook wat goed en slecht is...

De politici denken dat dat bij hun taak hoort, daarom willen ze dat bepalen... Herinner jij je nog het normen en waarden plan van JP Balkenende? Dat is een mooi voorbeeld, de politiek die ons de normen en waarden gaat voorschrijven...

Ze doen maar...