Hoeveel invloed heeft de JSF-lobby op de redactie van de Telegraaf?

In hoeverre wordt de berichtgeving in de Telegraaf over dit onderwerp beïnvloed door belanghebbenden bij de aankoop van de JSF

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar stel je me toch maar een gewaagde vraag Theo.

Laat ik hier alleen zeggen dat de TMG een goede klant aan Defensie heeft waar het gaat om advertentieruimte en dat sommige redacteuren voor hun informatie vanuit datzelfde departement (hier specifiek met betrekking tot informatie over de JSF) grotendeels afhankelijk zijn van "anonieme" bronnen die toevalligerwijs dit vliegtuig van meet af aan de hemel inprijzen.

Het dossier is bovendien meer dan heet. Meevliegen met de gestaalde krachten is dan niets meer dan "op veilig" spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Waarom zou de televaag gelobbiet moeten worden? En serieus.. Wie neemt de televaag nou serieus?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Theo;

De JSF-lobby wordt door complotdenkers zelfs in verband gebracht met de moord op Pim Fortuijn; als dat kan is een infiltratie in een grote krant (en zeker een van de snit van de Telegrof) zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk sowieso als je betrouwbare berichtgeving wilt dat je niet de telegraaf moet lezen. Dat is een oppervlakkige sensatiekrant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Telegraaf schrijft wat haar lezers graag lezen. Als de gemiddelde Geletraaf-lezer voor de JSF is, zal de Geletraaf hier haar berichtgeving op aanpassen. Dat zal aan de andere kant van het spectrum, bij de Kolvs-krant, niet veel anders werken hoor.

Maar als antwoord op je vraag: die lobby heeft indirect wel invloed, maar direct niet. Maar het zou kunnen dat de pro-JSF lobby de Telegraaf actief van informatie voorziet, middels rapporten, bilateraaltjes, prive-uitnodigingen op tuinfeestjes, partijtjes op het Gooise matras, etc. En ik denk dat de anti-JSF lobby dat ook doet. En wie daarvan beter wordt, is moeilijk te bepalen. Lobbyen is over het algemeen niet verboden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Degenen die moeten beslissen over de aankoop van de JSF hebben de Telegraaf daar echt niet bij nodig. Wie een klein beetje hersens heeft, neemt die krant nauwelijks serieus. Toegegeven: voor zeer velen is het prettig leesvoer, maar een echt betrouwbare krant? Neuh...