Ja natuurlijk. Hij zit in de kamer en kan dus mee besluiten over de bestedingen van de overheid, en dus het betaalde belastinggeld.

Of hij er prive bij kan: Ja ook. Hij heeft recht op vergoedingen voor semi-persoonlijke uitgaven aan bv vervoer van en naar huis.

Toegevoegd na 30 minuten:
Bos - Kabinet, niet kamer natuurlijk. Ah.. Wat een enkele wens al niet kan doen bij het schrijven :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eeeh.. hij is de baas van 's lands financieën... lijkt me inderdaad dat hij dus wel bij ons belastinggeld kan. Maar hij zal uiteraard wel moeten verantwoorden waar welk geld naar toe gaat.
Hij kan bijvoorbeeld niet besluiten een boodschappenauto'tje voor zijn vrouw te kopen van de belastingcenten die jij afdraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog, hij wordt er voor zijn salaris mee betaald.
paulus811
14 jaar geleden
Ja hij kan dat zeker, en wellicht bijna als enige, maar hij moet wel elke cent verantwoorden en kan dat niet meteen op zijn eigen rekening storten, dat dan weer niet... En hij heeft vele mensen onder zich die alles moeten controleren wat hij doet... Dus wees niet bang dat hij op vakantie gaat en onderduikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan er niet alleen bij, hij houdt er ook nog een paar banken mee overeind.