Afghanistan 2010: Nederland verlengt zijn missie niet, 19 doden tot nu toe. Is het het waard geweest??

Daarbij in ogenschouw nemend, dat de befaamde Nederlandse "inktvlek" methode, welke Nederland daar hanteerd, waarschijnlijk geen navolging zal krijgen, en de Taliban het gebied zal heroveren....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Elke dode is één te veel. Anderzijds is er een internationaal solidariteitspakt waarbij de terroristen als nr één op de lijst staan. Europa kan de vs niet alleen de klus laten klaren . Wat doen wij dan bij de volgende terroristenaanslag ,beraamd in afghanistan , zoals de aanslag in Madrid en London???Even Obama bellen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In je antwoord zeg je dat Europa en de VS de klus gaan "klaren".
Ik betwijfel dit, en vandaar de gestelde vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet dat europa, laat staan nederland, veel bijdraagt aan deze 'oorlog' maarja hopelijk krijgen we wel de steun van de vs als er een keer echt wat gebeurd.
waarom hebben wij westerlingen altijd het idee dat onze warheid en onze democratie voor iedereen het beste is? Nadatalle troepen weg zijn zal zich ter plaatse weer een evenwicht herstellen zoals dat hoort in hun omgeving, alle goede bedoelingen en investeringen ten spijt. Waarom zie ik zo weinig reflectie de VS en de zijnen waar het terrorisme vandaan is gekomen? Zoals gebruikelijk bestrijden we weer de gevolgen waar we misschien beter de oorzaak eerst op hadden kunnen sporen en daar aan kunnen gaan werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus..?
Mbt de vraag: is het het waard geweest?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben nieuwsgierig hoe de Afgaanse vrouwen denken over dit "herstelde evenwicht". Zag ze net op het journaal voorbijkomen, protesterend tegen de nieuwe wet waarin ze verplicht worden tot 4 dgn sex per week...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een (on)duidelijk NEE dus
19 doden bij de Nederlandse ja. Er zijn meer doden daar in Afghanistan. Daarbij hebben de soldaten er zelf voor gekozen. En Nederland heeft er ook zelf voor gekozen.

In plaats van dat ze het geld besteden aan bijvoorbeeld de zorg oid pleuren ze het in het agressieve oorlog voeren. Geen enkele missie behalve het verdedigen van je eigen land is dat waard.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is het niet waard nee, we zitten daar in ons eigen fort en af en toe sturen we een paar gasten naar buiten om een rondje te lopen. Heeft 0,0 nut, zo'n land moet gewoon totaal op de schop, totale oorlog waarbij er één enkele macht overblijft die hopelijk toenadering zoekt tot het westen. En ik heb geen zin om ze daarbij te helpen. Behalve natuurlijk als we wat van ze nodig hebben, dan hebben we een goed excuss om het hele land plat te gooien en vanaf het begin goed op te bouwen.. maar dat platgooien laat ik liever aan de vs over, die hebben er meer ervaring mee.