Zitten er veel nativ Americans in de Amerikaanse politiek?

Veel gedoe aldaar ivm discriminatie van Afro Amerikanen en alle overige minderheden.
Begrijpelijk en in veel gevallen terecht.
Maar degene van wie het land echt is, hebben die nog een stem?
Zitten ze in de politiek? Of worden ze daar dood gezwegen?
Het nummer van de Amerikaanse band Redbone "Wounded Knee" uit begin jaren 70 werd destijds totaal gebanned.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Of er veel Native Americans in de politiek zitten is een kwestie van interpretatie. Verhoudingsgewijs is het aantal politici van Native American afkomst in de nationale en federale parlementen en regeringen laag. Maar ze maken natuurlijk wel deel uit van lokale (stam)besturen.

Op de Engelse wikipedia staat een lijst van Native American politici.