Stel je wilt eerder met pensioen dan je pensioen gerechtigde leeftijd, wordt je dan gekort op je AOW wanneer je hiervoor in aanmerking komt?

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoeveel is die korting dan als dat zo zou zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Hoe bedoel je gekort? of je nu werkt of niet werkt je hebt gewoon recht op de aow.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de AOW premie wordt van je pensioen in gehouden.tot je AOW krijgt.
ronron1212
8 jaar geleden
Je pensioen wordt niet eerder uitbetaald dan dat je met pensioen kan.

Het beste antwoord

De AOW is een volksverzekering en als je niet in het buitenland hebt gewoond of woont krijg je 100% uitbetaald. Voor elk jaar in het buitenland wordt je AOW met 2% verlaagd tenzij je via de svb vrijwillig bijverzekert.
Het antwoord is Nee, het vervroegd pensioen heeft geen invloed op de hoogte van je AOW
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Gerardkh,
maar is daar dan niet ooit sprake van geweest? Er staat me nog iets van bij, dit om het eerder stoppen met werken te ontmoedigen. Maar in ieder geval fijn om te horen dat dit niet zo is!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat dan over de latere ingangsdatum van de AOW en de verlaging van de opbouw van het aanvullende(bedrijfs)-pensioen

Andere antwoorden (1)

Nede. De hoogte van de AOW staat los van je arbeidsverleden (inclusief datum waarop je gestopt bent met werken).
tinus1969