Wat zijn de alternatieven voor het luchtalarm, wanneer het mobiele netwerk niet werkt?

Het kabinet wil, i.v.m. de hoge kosten en de overbodigheid door de toename van mobiel telefoongebruik, het luchtalarm afschaffen. Nu was er onlangs echter een grote elektriciteitsstoring rond Amsterdam / Hilversum, waarbij ook het mobiele netwerk niet tot nauwelijks werkte. Wat zijn dan de alternatieven in geval van grote problemen? Het luchtalarm werkt bij mijn weten wel bij een elektriciteitsstoring, mobiel verkeer niet...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Radio & TV zijn dan nog de enige alternatieven. In het geval van een grote stroomstoring misschien alleen Radio nog (op batterijen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar zo'n radio op batterijen heeft bijna niemand meer... ben heel benieuwd hoe het kabinet dan op dit idee is gekomen, want dit gaat zo dus voor geen meter werken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vergeet de geluidswagens niet...
Computoon
9 jaar geleden
Er is altijd nog de mogelijkheid een geluidswagen te laten rondrijden. Het luchtalarm is met name bedoeld om mensen op straat te waarschuwen/te informeren dat ze meteen naar binnen moeten gaan en ramen en deuren moeten dichtdoen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil jullie gedachten niet verpesten, maar wanneer er echt een 'ramp' gebeurd, bijvoorbeeld een grote aanslag in Amsterdam, en de stroomvoorziening in een groot deel rondom Amsterdam ligt er uit, dan is er toch nooit voldoende capaciteit om mensen in geluidswagens rond te laten rijden?