Waar zijn vrijmetselaars op uit?

Wie staat er binnen hun kringen aan de top?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
droge humor

Antwoorden (4)

Officieel is het doel van de vrijmetselaars om de medemens te helpen, achter de schermen is het minder duidelijk. Een publiek geheim is dat een aantal leden van het koninklijk huis ook vrijmetselaar zijn. Dus het vergaren van macht zal zeker een van de doelstellingen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé , Jeroen1962 , groeten van Hans-Yo G.
Het is een min of meer elitaire organisatie,die zich al menslievend profileert.
Hoewel het bij de echte metselaars anders is,is hier de opperman de opperman.

Toegevoegd na 3 minuten:
Type het woord vrijmetselarij eens in op Google,daar krijg je uitgebreid antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vrijmetselaars zijn een vereniging,vaak mannen maar tegenwoordig ook vrouwen die,door aan zichzelf te bouwen,de wereld ook willen verbeteren.Zij zien zichzelf en de wereld als een onvoltooid bouwwerk.En daar komt het piramidesymbool ook vandaan met het oog,wat door de meesten word gezien als god(De opperbouwmeester).Deze mensen zijn in vooral amerika goed vertegenwoordigt en staan veel meer in de openbaarheid dan in nederland,zo'n 4 miljoen in amerika en 2 miljoen in de rest van de wereld.

En Amerika ik ook gesticht door veelal vrijmetselaars,15 presidenten van de VS waren vrijmetselaar en welke daarvan illuminaat waren is onbekend...

Veel enge verhalen komen door het dollarsymbool van amerika.Maar hier is niets engs aan als je bedenkt dat dat oog zich al liet zien in 600 na christus.Het geeft slechts aan dat er veel onbegrip is over de vrijmetselaars en zoals elke vereniging die besloten is komen er vreemde verhalen de wereld in.In de hoge kringen van de vrijmetselaars zitten waasrschijnlijk wel een aantal illuminaten en deze hangen wel satanisme aan en dit zijn natuurlijk geen lieverdjes,zeker als je bedenkt dat deze lieden wel veel macht hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Aan de top staat in theorie prins charles,omdat de vrijmetselaarij in engeland is ontsprongen.Voornamelijk York(New York is daarvan ook afgeleid volgens mij)En in de infrastructuur van washington D.C. kun je veel terugvinden over de dingen die ze gebruiken zoals heilige geometri,astronomie,passer en winkelhaak..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij zijn mensen zoals jij en ik en iedereen . Door hun afkomst, opleiding, werk en geld, kunnen ze mekaar beschermen en zich tot eigen genoegen in een schijnbare waas van geheimzinnigheid hullen.
Geef ze geen aandacht. Zij doen dit ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij die het hoogst springt is de top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ONWAAR
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit wel een kern van waarheid in, fraleen