Is het leger ingedeeld in groepen soldaten die altijd samen vechten?

Hoe noem je dat? Dat je altijd een groep soldaten hebt waarmee je samen vecht? Heeft zo'n groep ook een leider? Hoe heet die dan? Als zoiets niet bestaat, wat lijkt er het meest op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Zo'n groep noem je een bataljon en de leider heet bataljonscommandant, het bataljon is weer onderverdeeld in compagnieën en deze weer in pelotons:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataljon

Het kleinste groepje dat bijvoorbeeld gaat patrouilleren is dan een peloton.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!!