hoeveel moslim terroristen zijn er op de wereld?

ik moet een spreekbeurt houden over terrorisme. dus ik wil graag weten hoeveel terroristen er zijn en hoeveel er moslim zijn.

weet iemand antwoord??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het enige dat we weten is hoeveel islamitisch terroristische aanslagen er zijn gepleegd. Op basis daarvan kan je een schatting maken hoeveel moslimterroristen er momenteel zijn. Volgens het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken zijn er in 2009 ongeveer 11.000 terroristische aanslagen gepleegd, wereldwijd. Bij iedere aanslag zijn circa 2 á 3 mensen direct betrokken. Laten we een voorzichtige schatting maken en er vanuit gaan dat er vier mensen betrokken zijn geweest bij iedere aanslag. Dus ik overschat het aantal betrokken terroristen en ga er ook nog eens vanuit dat geen enkele terrorist voor een tweede maal een aanslag heeft gepleegd. Dan komen we op 44.000 terroristen op een moslimbevolking van circa 1.200.000.000. Dat is dus circa 0,004% van alle moslims. Het kan natuurlijk zijn dat er in de vijf jaar sinds het rapport van de Department of State meer moslims terrorist zijn geworden dan in de vijf jaren ervoor. Maar dat is natte-vinger-werk.

Bronnen:
http://www.state.gov/j/ct/rls/crt/2009/140902.htm

Ik kan niet mee gaan in het antwoord hierboven. De berekening zelf is al natte vingerwerk en ook nog eens met behoorlijk achterhaalde informatie. Je hebt het over terroristen in het algemeen. Niet alleen Moslims. In dat geval kun je het best kijken naar de verschillende groeperingen in de wereld. Denk bijvoorbeeld aan IS of boko Haram. Daarnaast treed al Qaeda weer meer naar de voorgrond. maar ook de Ira is een leuke om te onderzoeken. Vergeet niet dat een vrijheidsstrijder in de ogen van de 1 een Terrorist is terwijl een ander daar heel anders over denkt. Denk hierbij aan umkhonto we ziswe. Zeker met de ontwikkelingen van de laatste paar jaar waarbij busladingen aan jongeren naar het Midden oosten afreizen en zich laten trainen om te vechten tegen het westen kun je, tenzij je contacten bij de NSA hebt, er echt geen pijl op trekken hoeveel terroristen er daadwerkelijk rondlopen, en nog belangrijker hoeveel terroristen daadwerkelijk een aanslag durven plegen. Genoeg stof om een spreekbeurt mee te vullen denk ik zo. Toegevoegd na 5 uur: "In het antwoord hierboven". Hier bedoel ik het antwoord van Rabelais mee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100