welke landen noemen zichzelf GEEN democratie?

ergens las ik dat er nog maar vier landen zijn die zich geen democratie noemen. Twee daarvan zijn Vaticaanstad en Saoedi-Arabië. Welke zouden de twee anderen kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij zijn zelf een parlementaire construcionele monarchie en dus ook geen democratie. We leven wel volgens deze standaard.
Cryofiel
9 jaar geleden
Construcionele? Je bedoelt constitutionele (vanwege onze constitutie).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oeps! Ja die bedoel ik
Antoni
9 jaar geleden
Daphne91, strikt genomen is Nederland misschien geen democratie (want het volk, "demos", beslist niet direct mee over alles, wel indirect overigens), maar er is wel sprake van een vertegenwoordiging van het volk. Dat wordt weergegeven door "parlementaire" in jouw definitie. Een echte democratie waarin alle burgers meebeslissen over alles, is in moderne samenlevingen niet mogelijk. Dit is in de praktijk namelijk niet te organiseren. Volgens jouw redenering zou dus geen enkel land een democratie genoemd mogen worden.

Antwoorden (1)

Brunei, Saoedi-Arabië, Swaziland, Qatar en Vaticaanstad noemen zichzelf geen democratie.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de vraag hierboven wordt gevraagd welke landen zichzelf geen democratie noemen. In de eerste bron van SimonV gaat het over monarchieën en niet over democratieën. Daar zit toch wel een verschil in. Maar de landen die als voorbeeld in de vraag staan, komen wel weer overeen met de landen die genoemd worden in de bron. Of zie ik iets heel erg over het hoofd?
SimonV
9 jaar geleden
In een democratie is de voltallige bevolking soeverein en is alle autoriteit gebaseerd op de (minstens theoretische) instemming van het volk. Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Democratie In de genoemde landen is sprake van een ABSOLUTE monarchie. Dus geen democratie.