1 op de 10 Nederlanders vind dat Nederland een Republiek moet worden 84% wil de Monarchie handhaven.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het percentage weet ik niet, maar we neigen nu al soms naar een bananenrepubliek, maar je weet wat je hebt en niet wat een presidentschap met de pensioenen erbij gaat kosten. Ook onder gekozen presidenten zitten minkukels; ik hou het nog maar even op een sinaasappelrepubliek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk heel weinig Nederlanders,als onze traditionele koninginnedag komt te vervallen.
Want dan heeft men weer een vrije dag minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat percentage zal onder de t10 % liggen omdat de pr van het koningshuis perfekt professioneel draait. Tesamen met het spaanse koningshuis staan ze op nr 1. In belgie liggen de cijfers wel anders : bij vlamingen tot 35 % republikeins en slechts 15 % bij de walen en voor 1950 was het juist omgekeerd. Dus 't kan verkeren zei Bredero. Zolang de functie vooral een protocolaire inhoud heeft , zal Oranje boven zegevieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het echt vraagt een meerderheid denk ik.
De problemen vallen reuze mee in NL maar domweg het feit dat iemand staatshoofd word omdat zijn moeder dat was, is gewoon raar.