Welk nummer van de politie kan ik bellen om te informeren wanneer ik mijn boete kan verwachten?

Goedemiddag allemaal,

Ik heb op 3 november naar mijn idee een bekeuring gehad voor het door rood licht rijden met een scooter. Maar ik heb nog steeds niets binnen. Ik heb gehoord dat het gemiddeld 6 weken ongeveer duurt voordat de boete binnenkomt, maar die periode is al een tijd voorbij. Mijn vraag is: is er nu een manier om na te gaan of ik wel daadwerkelijk een boete heb gehad (of dat de agent het toch misschien heeft laten gaan) en of deze wel naar het goede adres is verstuurd. Ik wil namelijk niet dat de boete straks verhoogd wordt omdat ik niet betaald heb, terwijl ik niets heb ontvangen. Is er een telefoonnummer oid dat ik kan bellen of moet ik naar het bureau gaan? Op de site vd politie heb ik ook naar een nummer gezocht, maar geen van de categorieen paste in mijn ogen echt bij mijn vraag. Ik hoop snel een antwoord te krijgen.

Mvg, robert

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Mijn advies is om naar het politiebureau te gaan en daar de situatie uitleggen, dan kunnen ze daar kijken of er een boete op uw naam staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je zeker wil zijn dat je dadelijk
Geen boete verhoging krijgt

Neem contact op met CJIB
tel:(058) 234 2130

Burger service nummer bij de hand houden !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De boete zal gestuurd worden naar degene op wiens naam het verzekerings/kentekenplaatje staat. Dus zolang je geen verkeerde gegevens hebt opgegeven is er niets aan de hand. Heb je dat wel gedaan, dan krijgt iemand anders de boete toegestuurd. Je bent wettelijk verplicht om er voor te zorgen dat het adres wat aan het verzekerings/kentekenplaatje gekoppeld is, het juiste adres is.