Is de gemeente waar je woont ook je woonplaats?

Stel je woont in een deelgemeente van een stad (Rotterdam), in mijn geval Hoek van Holland. Wat is dan je woonplaats? Rotterdam of Hoek van Holland?

Toegevoegd na 6 minuten:
Graag zou ik hier ook een officiële onderbouwing van hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, de gemeente waar je in woont hoeft niet hetzelfde te zijn als je woonplaats. Jij woont in Hoek van Holland. Dat is jouw woonplaats, ook al is dat gemeente Rotterdam.

Toegevoegd na 17 minuten:
Elke gemeente is opgedeeld in een of meer woonplaatsen.
De woonplaats die iemands verblijfplaats aangeeft is de plaats waarin zijn of haar woning fysiek gelegen is.
Amadea