Hoe lang duurt een bijstandsuitkering maximaal?

Ik weet wel hoe lang een ww-uitkering duurt, maar hoe lang bijstandsuitkering? Want het is moeilijk om te denken dat de overheid een persoon kan laten leven met heel heel weinig geld.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tot de AOW intreedt of tot je werk vindt. Het zou ook zo kunnen zijn dat een overheid geen geld geeft.
Erna55
6 jaar geleden
" want het is moeilijk te denken dat een overheid een persoon kan laten leven met weinig geld "
Ik vind het moeilijk te geloven dat een persoon nooit in staat is om werk te vinden.
paulus811
6 jaar geleden
1-0 voor Erna55
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mee eens hoor. Tenzij medisch afgekeurd, onder strenge contrôle.
Vooral het fenomeen van hele families die generaties lang werkloos thuis zitten, met bijstand,
Ongelofelijk en hoe is het mogelijk?

Het beste antwoord

Als je na je opleiding/schooltijd nooit aan het werk komt, kun je zeggen dat het vanaf je schooltijd tot je AOW - leeftijd loopt.
Dit is natuurlijk in theorie tegenwoordig.

"Want het is moeilijk om te denken dat de overheid een persoon kan laten leven met heel heel weinig geld."

Je wilt niet weten hoeveel mensen met alleen maar 'bijstand' tientallen jaren moeten rondkomen.
Oh en vergeet niet daarna : AOW , er zijn nog steeds mensen die geen pensioen hebben opgebouwd of een heel klein al dan niet met pensioenbreuk(en), zij moeten dus echt alleen van een ook kleine AOW uitkering leven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
+