Door wie worden ambassades van andere landen in Nederland bewaakt?

Wordt dit door 'onze' eigen politie gedaan, of beschikken de ambassades over eigen, buitenlands beveiligingspersoneel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Goede vraag, ik ben er ook wel benieuwd naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van een nieuwsbericht over aanvallen op buitenlandse ambassades ergens in Europa. ;)

Het beste antwoord

Dat wordt gedaan door agenten van de politie Haaglanden, die zijn belast met de afdeling diplomatieke objecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat gebeurt door hun eigen mensen,en die zijn op eigen terrein wapen dragend,ik kende vroeger een van de engelse ambassade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In den haag staat bij bijv de ambassade van de USA Nederlandse politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het me goed herinner is in de ambassade het land zelf verantwoordelijk en buiten het hek het gastland.
Daarom kan je ook vluchten naar een ambassade, ondanks populair geloof is het terrein van een ambassade geen buitenland maar in ons geval gewoon Nederland maar hebben er geen zeggenschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Populair geloof is ook wel weer een beetje overdreven hoor. In het volgende bericht van voorpagina Telegraaf (afgelopen week) valt toch duidelijk iets tegenstrijdigs met je bericht te lezen. Heb je een bron voor je uitspraak over wel of niet buitenlands terrein? http://www.hethaagsamateurvoetbal.com/sitev4/index.php/news/1-laatste-nieuws/23679-svc08-raakt-ballen-kwijt-aan-amerika
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ambassade
Buiten het hekwerk van de ambassades is gewoon Nederland verantwoordelijk en zal het dan ook geschiedde door de politie, binnen de hekwerken is het land zelf verantwoordelijk, daar gelden ook de Nederlandse wetgeving niet maar de wetgeving van het land waarvan de ambassade is.