hoe kan een indonesische vrouw zorgen dat ze in nederland mag wonen en werken?

ze werkt voor internationaal bedrijf samsung. en wilt graag in nederland wonen. hoe kan ze dat het beste doen? kan ze via samsung zorgen dat ze hetzelfde werk hier in nedl komt doen?

2.3K

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Wanneer haar bedrijf voor haar garant (borg) wil staan voor een bepaalde periode kan ze zeker in Nederland werken; want ze werkt dan op uitnodiging van een bedrijf dat (ook) vestigingen heeft in Nederland. Maar dat geldt alleen als Samsung graag wil dat zij in Nederland gaat werken ( als Samsung ' haar uitzendt of detacheert naar Nederland'). Uiteraard is er geen enkele garantie dat zij hetzelfde werk zou doen, wie weet bestaat datzelfde werk als in Indonesie in Nederland helemaal niet. maar als Samsung het graag wil, gaat het vast lukken.

Ten tweede (sorry dit gaat niet echt ge-emancipeerd klinken) zou zij kunnen trouwen met een Nederlander waarna zij gemakkelijker de Nederlandse nationaliteit kan verkrijgen. Weliswaar is dit een fossiele regel maar hij bestaat dus waarom zou je niet praktisch denken en er gebruik van maken? Pas hier wel mee op, deze methode is in het verleden veel misbruikt en er zal zeker worden gecontroleerd of er geen sprake is van een schijnhuwelijk.

Tenslotte kunnen mensen die kunnen aantonen dat zij gedurende langere tijd in hun levensonderhoud kunnen voorzien (lees: veel spaargeld) ook in Nederland wonen. Welk vermogen daarvoor vereist is zou ik niet weten. Ik weet dat inwoners van andere EG-landen zich veel makkelijker in Nederland kunnen vestigen dan die van niet-EG-landen.

Voor de volledigheid vermeld ik dat het (in elk geval recent nog) mogelijk is om het Nederlanderschap te verkrijgen na een bepaalde woonduur (alleen legaal verblijf zal meetellen, neem ik aan maar ik kan het evt. wel mis hebben) in Nederland.

Tenslotte: het is maar wat het je waard is. Meestal geldt: waar een wil is is een weg, al kan die soms lang en kronkelig zijn. Ik hoop dat je iets ghebt aan het antwoord.