Ik hoor van meerdere kanten nu dat er een chip aan zit te komen in de toekomst, die men bij je wil implanteren. wat is hier van waar?

Deze chip zou er voor zorgdragen dat men je overal en altijd kan traceren en in de gaten kan houden. Dit beangstigt me. Wat blijft er nog over van je vrijheid dan? In hoeverre is dit waar? Of mag dit naar het rijk der fabeltjes? Als dat waar is vind ik het niet gek dat mensen paranoia worden. maar het lijkt mij dat als de overheid werkelijk tot zoiets in staat is, mensen toch echt in opstand gaan komen of niet dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook... ik zou grof in actie komen dan... handtekeningen verzamelen etc... wat iemand hier zei over je telefoon zette me ook wel aan het denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bah - daar gaan we met zijn allen tegenin, en laten horen dat Nederlanders niet gechipt willen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zullen we maar vast beginnen dan :) dan hebben we die handtekeningen alvast. Als huisdieren konden spreken... Die lopen al jaren met een chip... maar ja die gedragen zich tenminste ;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gebruikelijke chip bij huisdieren is slechts een identificatiemethode. Het werkt als een vingerafdruk, meer niet. Valt niks mee op te sporen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote woorden maar die daden stellen toch niets voor.
denken jullie nou echt dat jullie er iets aan kunnen veranderen?
als het komt dan komt het maar wordt het mooi verpakt en op een langzame manier ingevoerd.
een beetje suf demonstreren en handtekeningen verzamelen gaat je echt niet helpen.
als ze die chip willen invoeren dan gebeurt het en jullie kunnen daar niets tegen doen.
de overheid zal zo op jullie in gaan praten dat jullie nog denken dat het goed voor jullie is.
slaven die niet beseffen dat ze slaven zijn kunnen niet in opstand komen puur en alleen omdat ze niet beseffen dat ze slaven zijn.
you will all obey, quess that's what you guys do your whole life!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zegt iemand met de naam anarchist ^^ Mensen zijn vaak dom, blind en volgzaam, maar zo dom nou ook weer niet hoor. Dit soort dingen komt veel mensen te na en velen zien dat vroeg genoeg aankomen (getuige de reacties op deze vraag, inclusief de jouwe). Demonstreren helpt. Zie Afrika momenteel. Kunnen we hier ook wel, als het zover komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de manier waarop wij demonstreren helpt niet, dat denken/hopen we alleen.
en omdat ze in egypte een dictator weg hebben gekregen wil niet zeggen dat het nu beter is aangezien een groot deel van het regime er nog steeds is.
mubarak was ook niet het grootste probleem. het gaat om de mensen achter de schermen en die zijn er nog.
los daarvan zal datgeen wat in afrika en het midden oosten gebeurt nooit bij ons plaats vinden.
we zijn te bang dat we onze spullen kwijt raken en te verwend met allemaal zooi die ons rustig houden.
maar goed, who knows.
wie weet beseffen wij ooit ook eens dat wij, de westerse wereld het grootste gezwel zijn op aarde en dat de macht hebbers in onze westerse beschaving veel en veel erger zijn dan mubarak.
alleen bij mubarak zien wij het en bij onze elite weten ze het mooi te bedekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn genoeg andere voorbeelden aan te voeren ook waarbij demonstreren heeft geholpen. Je tekent een behoorlijk negatief beeld van mensen. Lang niet iedereen is zo. Je houdt zeker wel van complottheorieën?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow vast, zoals bijvoorbeeld de franse revolutie?
ze hadden iets bereikt, het woord democratie had op het begin daadwerkelijk betekenis maar na enkele jaren was de wet alweer aangepast en weer jaren later is er nauwelijks meer iets van overgebleven. ik heb geen negatief beeld van de mensheid, ik geef alleen de realiteit weer.
en hele hoop mensen zeggen een hoop maar de mens is een kudde dier en doet pas wat als de kudde groot genoeg is.
een hoop mensenzeggen dingen maar bijna iedereen in nederland heeft werk, hiermee kunnen ze geld verdienen om eten/drinken en onderdak tw betalen.
hoeveel mensen durven hun werk op het spel tw zetten om te gaan demonstreren zoals bijv in egypte?
in egypte zijn/waren er een hoop werkeloos, die mensen hebben vrijwel niets en zelfs onder die omstandigheden duurde het heel lang voordat er eindelijl iets gebeurde.
en dit heeft niets te maken met complottheorieen maar gewoon met het menselijke gedrag te maken.
los daarvan vind ik complot theorieen soms wel handig, zo krijg je tenminste eens way anders te horen, want hoe je het ook went of keert een complot theorie kan een leugen zijn maar de verhalen die de overheid ons verteld zijn ook nooit helemaal waar.
dan maar meerdere leugens horen dan 1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk dingen eens van meer kanten dan slechts uit te gaan van het negatieve. Jij wilt maar slechts één kant horen, heeft weinig zin te discussiëren zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een volksopstand zit geen enkele regering op te wachten, en als het gros in NL er tegen is, om even terug te gaan naar de vraag nu, gaat het feest niet door. Maar, zoals uhurowan juist opmerkt in zijn antwoord, we lopen zonder dat we het weten al jaren met een chip rond, de mobiele telefoon. En nu komt er weer eentje bij, de OV jaarkaart. Straks nog in elke nieuwe auto iets, en er is eigenlijk geen chip meer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, zoals ik al zei, lopen we allemaal allang met chips rond. MAAR! Het draait allemaal om keuze mijns inziens. We kunnen kiezen of we de mobiele telefoon meenemen of niet. We kunnen kiezen of we een geregistreerde of anonieme OV-chipkaart nemen of niet. Er zou inderdaad een kastje met GPS-chip in elke auto komen. Daar noem je een mooi voorbeeld. Wat is er gebeurd? Nederland kwam in protest en het is afgeblazen. Zolang we kunnen kiezen of we al dan niet die chips meenemen of in laten bouwen, vind ik het allemaal prima. Zogauw het verplicht wordt, dan hebben we problemen.

Antwoorden (7)

ja dit is inderdaad een toekomst plan. ik ben hier zeer tegen. dit gaat tegen alles van je vrijheid in. ook is het zo dat je dan nog meer als product gezien gaat worden. wat we nu ook al zijn. waar gaat het toch heen met de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je een (betrouwbare) bron noemen waarin die plannen bevestigd worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar kan 'ie die niet noemen... En zo komen de rare ideeën de wereld in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou een beetje google en je komt er zelf achter heren....type maar in. plan voor chip implanteren ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flauwekul, we vragen je om een bron en je geeft hem niet, zegt dat men zelf maar moet zoeken. Je hebt gewoon dus geen duidelijke bron. (Ikzelf kan er overigens ook geeneen vinden waarin duidelijk wordt gesteld dat dit een feit is. Het gaat alleen over wilde, onhaalbare plannen en geruchten.)
Ja, men wilt het in uw implanteren. En u bent nu niet verplicht en wellicht in de toekomst ook niet. Er is nog nergens in welk land dan ook vermeld dat het rijk van plan is een chip zoals deze in uw te doen.

Tevens is uw mobiele telefoon al iets wat uw huidig locatie 24/7 door linkt.

De chip kunt u naar ervaren maar het kan ook bijvoorbeeld voor gezondheid reden zijn. Een chip die bijhoudt hoeveel van bepaalde stoffen er in uw lichaam zit, een chip die alarm kan slaan bij hart aanval, of die kanker kan herkennen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Maar of dit in ons leven zal plaats vinden wie weet.

In China is er wel een test gedaan met een WC die uw urine bekijkt op bepaalde stoffen. Hier aan kunnen ze zien of u teveel ijzer heeft bij voorbeeld of te weinig.

Er zijn al rechten tegen mensen klonen deze komen waarschijnlijk ook voor dit soort chips, maar vergeet je niet al uw gegevens staan al op chips en databases, bekijk de OV chipkaart, uw bankpas, uw paspoort, uw ID kaart, uw telefoon, uw sportpasje, uw bedrijfspasje, ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hellemaal een fabeltje is het niet er is spraken daarvan at men deze wil plaatsen in de kleding van Diementen en dan gaat het om een GPS chip. En persoonlijk vind ik daar twee kanten aan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dementen kan ik me er nog wat bij voorstellen. Die raken nog wel eens spoorloos. In de kleding zou dan heel acceptabel kunnen zijn. In het lichaam vind ik uit den boze.
In theorie is het mogelijk. Als je goed oplet merk je ook dat we steeds minder privacy hebben. Tien jaar geleden kon niemand zich iets voorstellen bij de 'identificatieplicht', nu heeft iedereen een identiteitsbewijs bij en sinds 21 september 2009 staan er zelfs vingerafdrukken in opgeslagen. Dit wordt nu als 'normaal' beschouwd. Mocht er ooit zo'n chip komen, dan zal dat in kleine stappen geïntroduceerd worden zodat de overgang niet groot lijkt. Eerst zal zo'n chip bijvoorbeeld de gezondheidstoestand kunnen meten, dat vinden mensen een positieve ontwikkeling maar tegelijkertijd wennen ze alvast aan het idee.

Het is niet nodig om paranoia te worden, maar af- en toe goed stil staan bij dingen kan zeker geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stil staan bij dingen, helpt dat dan als het er gewoon doorgedrukt wordt? net wat je zegt mensen zullen dat nu accepteren vanwege het medische voordeel, wat feitelijk al in de gaten gehouden worden is. Net zoals je gsm, die je bij je hebt , wat iemand anders zei. Dan komt de volgende stap. Als je hier te lang mee bezig bent ga je je niet echt happy voelen. Ik vind het een beangstigend idee. Als het zover komt laat ik dat echt niet doen. In Zeitgeist kwam dit boven water. Toen had ik al zoiets van "Nou als dat werkelijkheid wordt dan is het einde zoek."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat heel wat mensen zich een voorstelling bij identificatieplicht konden maken hoor. Die hadden we in de oorlog namelijk ook en heel wat mensen hebben dat meegemaakt of erover gelezen.
Ik heb begrepen dat er in Amerika al chips geimplanteerd zijn bij baby's, met toestemming van de ouders. En dan specifiek bij baby's die ziek zijn en waarbij men via zo'n chip alle medische informatie bij de hand heeft die men nodig heeft in geval van nood. In zo'n situatie kan het heel voordelig werken. Ook heb ik begrepen dat, als zo'n chip ingeburgerd zou raken, men dan ook boodschappen kan betalen via de chip die dan in je hand geplaatst is.
In het geval dat je er ook je betalingsverkeer mee kan regelen wordt het al heel lastig om een chip, op zichzelf genomen, te weigeren want je kan je voorstellen dat je b.v. ook je chip nodig hebt om ergens binnen te komen etc. Er zijn heel veel mogelijkheden met zo'n chip. Men kan ook traceren waar je bent. Het zou eventueel verschil uit kunnen maken als je de chip los bij je kan dragen zodat je zelf bepaalt of de chip meegaat of niet ...áls het hele chip gebeuren al van de grond komt. Want velen, inclusief ikzelf, zullen weigeren zo'n chip te laten implanteren lijkt me. Voldoende mensen zullen inzien dat, behalve het gemak dat een chip kan brengen, het ook een middel is waarmee je gecontroleerd en gemanipuleerd kan worden, en dus implantatie weigeren.
Ik maak me er niet al te druk over, ben gewoon alert, want chips implanteren, dat zal zomaar niet gebeuren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je bronnen waar ik dit terug kan vinden? Aan mijn lijf geen polonaise. er wordt al genoeg gemanipuleerd en onderdrukt in de wereld. ik ben vrij en ik blijf vrij. Het zou idd verschil uitmaken als men wel een soort van chip invoert maar dan dusdanig dat je een vrije keus hebt dat je die thuis laat of meeneemt inderdaad. Als het waar is wat je zegt over die babies dan hebben die arme kinderen van het begin af aan al geen keuze over hun eigen lichaam, echt triest is dat. Ik snap niet waarom er steeds meer onder controle gehouden moet worden en betutteld... Niemand wordt daar beter van. maar goed das mijn mening... medisch kan het voordelig werken wellicht maar waarom moet het dan IN het lichaam, kan het dan niet in de tijd van ziekte OP het lichaam, zodat het lichaam niet beschadigd hoeft te worden en het zo verwijderd kan worden?
Kristal
13 jaar geleden
Ik kan je helaas geen concrete bronnen geven, ik krijg links aangeboden van iemand die weet dat ik mij ervoor interesseer en ik lees channelings waar men het er soms ook over heeft. Het één bevestigd het ander. Ik was geschokt toen ik las dat de baby's geimplanteerd waren met toestemming van de ouders maar realiseer me ook dat het in hun geval een uitkomst kan betekenen. Dat hun ouders de zieke baby's zo goed mogelijk onder controle willen houden. In het lichaam is voordeliger (vindt men) omdat dan niemand hoeft de zoeken naar de chip of medische gegevens. Je kan je chip niet kwijtraken. Maar toch... tegen de tijd de tijd dat men erover denkt ertoe over te gaan in algemenere zin zullen de meeste mensen zich de kwalijke kant ook bewust zijn en/of worden. En het lijkt misschien beter wanneer de chip niet geimplanteerd is maar aan de andere kant, als er vele gebruikstoepassingen op de chip geprogrammeerd zijn, moet je hem toch altijd bij je dragen en is het effect nagenoeg hetzelfde. Dus, nogmaals, waarnemen en zien of het wel of niet doorzet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die kinderen erg ziek zijn en zo'n chip hun leven kan redden, dan is erover na te denken. Zo'n chip moet dan niet gelijk een identificatie-/opspoorchip worden, want dan zijn we weer andere doelen aan het nastreven dan gezondheid. Een ingebouwde chip voor betalingsverkeer zal er zeer waarschijnlijk ook nooit komen. Zoals al werd gezegd, zullen er genoeg mensen zijn (waaronder ik) die dat pertinent zouden weigeren. Het zou inderdaad heel wat uitmaken als je de chip los bij je zou kunnen dragen. Dat doen we immers bijna allemaal al! Bijna iedereen heeft een bankpas met chip. En handig dat dat is. Maar als je echt anoniem/ontraceerbaar zou willen zijn, moet je die niet gebruiken natuurlijk. Dat geldt wel voor meerdere zaken, zoals ook telefoons.
Kristal
13 jaar geleden
Widar, ja, dat is zo, ik heb zelfs gehoord dat als je écht niet traceerbaar wilt zijn met een mobieltje dat je dan de batterij eruit moet halen. Weet jij daar wat van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kristal: Zoals ik al zei, kunnen ze nagaan waar je was, omdat je telefoon verbinding maakt met antennes/zendmasten, wat wordt bijgehouden. Zolang je telefoon dus geen verbinding maakt met die antennes/masten, kan men niet nagaan waar je bent geweest. Telefoon gewoon uit is dus al genoeg, want pas als deze aan gaat, gaat 'ie proberen verbinding te maken. Of je laat de telefoon (ingeschakeld) thuis ter ondersteuning van je alibi ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit voor het geval je moordneigingen had ;-) (ze wou mij van de week ook al van de springplank af laten gaan)
Kristal
13 jaar geleden
hahaha forallweknow ! Maar ik zal je niet duwen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar dat zou ik kunnen doen, ben meestal toch vlakbij :P Dan leg ik wel graag mijn telefoon even bij jou neer Kristal, kan ik zeggen dat ik daar was en niet hier.
Kristal
13 jaar geleden
:-))) Widar
“De BAJA Beachclub in Rotterdam heeft sinds 5 oktober een nieuw betaalmiddel geïntroduceerd voor de bezoekers van de discotheek. Zij krijgen een chip in hun arm geïmplanteerd die in de discotheek werkt als betaalmiddel. De zogenaamde Radio Frequency Identification Device (RFID). RFID wordt vooral gezien als de vervanger van de streepjescode. Het belangrijkste argument voor deze chip is het betaalgemak. De chip wordt bij de BAJA geïmplanteerd in de arm door middel van een naald en kan met een ingreep van de arts weer verwijderd worden. Nederlandse bibliotheken gebruiken het al in leenboeken en Schiphol en de KLM hebben deze zomer een succesvolle test gedaan waarbij koffers met de chip werden uitgerust. Tevens wordt een dergelijke chip bij honden en katten ingebracht in verband met de identificatie en dergelijke.
Leefbaar Rotterdam is geboeid door deze ontwikkeling op betaalgebied en heeft hierbij enkele vragen aan het college.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort implantaties is niet erg. Je kies er in dat geval zelf voor. Je hoeft het niet te doen. Als de discotheek het verplicht zou stellen, kun je ervoor kiezen niet naar die discotheek te gaan (het zou waarschijnlijk erg rustig worden daar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vragensteller vroeg ook alleen maar of het waar was dat het er aan zit te komen dat mensen geimplanteerd worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de uitleg: "Deze chip zou er voor zorgdragen dat men je overal en altijd kan traceren en in de gaten kan houden." Het gaat dus om meer dan alleen het implanteren. Het draait ook, en vooral, om de traceermogelijkheden.
In Belgie hebben ze dit ingesteld voor demente ouderen die er ee handje van hebben om weg te lopen. Hierdoor zijn die mensen beter terug te vinden en is de kans dat ze een ongeluk krijgen kleiner.
In de V.S. deden ze dit volgens mij al bij soldaten zodat ze beter identificeerbaar zijn als ze omkomen tijdens een gevecht o.i.d.

Verder kunnen overheden en wie dan ook zeggen wat ze willen maar er zal erg weinig animo zijn voor 'gewone' mensen om zo'n chip te laten implanteren en zal er geen kans zijn dat ze dit verplicht kunnen maken omdat er zoveel mensen problemen mee zullen hebben.
Dus maak je maar geen zorgen.