Wat te doen bij dreiging van uitschrijving uit een gemeente?

Het hoofd verblijf van de desbetreffende persoon is nu een vakantiehuis van iemand die ook wij verder niet kennen. Hij (wil geen problemen ) wil niet dat de desbetreffende persoon ingeschreven komt te staan bij de gemeente met een van zijn vakantie huizen. Maar de gemeente accepteert dat ook niet.
Spoedig (of het is al zo) wordt de desbetreffende persoon uitgeschreven uit de gemeente. Nog een probleem. De desbetreffende persoon heeft op het moment geen betaalde baan! Die persoon heeft het wel druk met vele zaken maar krijgt er niet voor betaald. Die persoon is altijd voor anderen bezig. Een ''gewoon'' huurhuis huren? Borg + een aantal maanden huur in eens van te voren betalen, dat zou kunnen met een huur van minimaal (of meer) 800 euro per maand. Met dat huurhuis kan worden ingeschreven in de gemeente. Maar is er een eigenaar van een huurhuis die niet moeilijk doet over inkomenseisen. Is er een andere oplossing om te voorkomen van uitschrijving uit de gemeente. Volgens gemeente kan men erge problemen krijgen bij uitschrijving uit de gemeente. Ze hebben gezegd dat er gecontroleerd wordt of de desbetreffende persoon ook werkelijk op een adres zou wonen mocht er zo een adres opgegeven worden als daarmee ingeschreven wordt in de gemeente.
Hoe komt de desbetreffende persoon aan een woonadres waarmee ingeschreven kan worden in de gemeente.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik neem aan dat er wel huur wordt betaald voor het vakantiehuis. Dan ligt het ook aan de gemeente wat voor beleid ze volgen. Ikzelf heb 3 jaar geleden in Drenthe in een vakantiehuis gewoond. De eigenaar wilde ook in eerste instantie dat ik mij niet liet inschrijven bij de gemeente maar uiteindelijk overeen gekomen met een huurcontract voor 3 maanden met eventuele verlenging. Toen kon het wel!
Een andere optie is om zich te laten inschrijven voor een sociale huurwoning. Er zijn er veel waar het inschrijven gratis is en waar goedkope woningen direct beschikbaar zijn .Dit hangt ook weer af in welk deel van Nederland je wilt huren. Noord en noord/oost zijn snel te regelen maar de grote steden is moeilijker.
Succes!

Antwoorden (1)

een betaald postadres
of inschrijven bij de daklozenopvang