Justitie legt steeds zwaardere straffen op... Wil dat zeggen dat de doodstraf in Nederland weer ingevoerd vroeger of later?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

vind het persoonlijk echt dom dat er steeds zwaardere straffen opgelegd worden. uit onderzoekt blijkt namelijk dat dit totaal geen zin heeft. wanneer iemand een misdaad pleegt, is hij/zij helemaal niet bezig met een eventuele straf. daarbij wordt de terugkeer in de maatschappij bemoeilijkt wanneer iemand voor langere tijd in de bak heeft gezeten. kijk voor het voorbeeld eens naar amerika waar de doodstraf nog bestaat. denk je dat er daardoor minder moorden worden gepleegd... tuurlijk niet! de overheid zou er beter aan doen meer tijd en geld te steken in preventie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik ga er vanuit dat de doodstraf nooit meer wordt ingevoerd. Er moet op politiek niveau wel iets heel raars gebeuren wil de doodstraf weer terug worden ingevoerd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Idd, ben het eens met bovenstaand. Ik denk niet dat er weer doodstraf komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat zit er echt niet in
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zit er denk niet in, wel jammer. Ik ben voor de doodstraf vooral als het gaat om het mishandelen van openbare diensten en ambulance personeel. En het handje moet eraf als je iets steelt.
Doen we gelijk wat aan de overbevolking.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de doodstraf komt in Nederland niet meer terug. Is ook een van de voorwaarden om lid te mogen zijn van de Europese Unie.
En het is inderdaad niet bewezen dat de invoering van de doodstraf leidt tot minder criminaliteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt sinds WO II gemiddeld 1 x per 2 jaar een levenslange gevangenisstraf opgelegd. En dit is dan ook echt levenslang in Nederland en geen 20 jaar zoals de meeste denken...

Of dat de doodstraf weer ingevoerd gaat worden? Ik denk van niet...

Ik zie het eerder gebeuren dat iemand net zoals in de VS bijvoorbeeld meerdere keren levenslang, of levenslang + ?? jaar krijgt...

Maar formeel gezien is in Nederland de doodstraf nog steeds niet afgeschaft. Net zoals dat in de meeste Europese landen niet formeel het geval is...