Wat houdt het in om een dubbelzijdige kopie van mijn identiteitspas te maken?

Het zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar ik moet het even zeker weten want het is voor een belangrijk document. Er wordt mij gevraagd om een 'kopie (dubbelzijdig) van het rijbewijs of paspoort of identiteitskaart' mee te sturen, tussen haakjes is letterlijk hoe het gevraagd wordt. Maar moet ik dan op één blaadje twee kanten kopiëren en dan de voor- en achterkant van mijn identiteitskaart of zo? Gaat dat dubbelzijdig over het blaadje waarop ik moet kopiëren of over mijn ID-kaart? Of allebei?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet voor wie het is bedoeld,maar let wel op id fraude en geef niet zo snel een kopie af.

Antwoorden (2)

Er wordt mee bedoeld dat je een kopie moet maken van zowel de voorzijde als de achterzijde van jouw persoonsgegevens zoals die staan op de betreffende identiteitsbewijzen.
Of die kopieën op één blaadje aan twee kanten, of op twee blaadjes staan maakt niet uit. Het gaat om de gegevens, dat ze die van beide zijden hebben.
Amadea
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Dubbelzijdige kopie is niet handig als de kopie in digitale vorm bewaard wordt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel!
Amadea
9 jaar geleden
Als ze het in digitale vorm bewaren kunnen ze toch veel beter vragen om een scan?
Computoon
9 jaar geleden
Daar heb je gelijk in.
Het gebeurt echter ook dat bedrijven om wettelijke redenen een kopie willen hebben van een geldig en origineel identiteitsbewijs (nadat ze de identiteit van de betrokkene hebben vastgesteld) en dat ze deze kopie als papieren document moeten bewaren. Maar omdat het grootste deel van het dossier digitaal is, wordt van de papieren kopie alsnog een pdf-kopie gemaakt en aan het dossier toegevoegd.
Beide kanten van het identiteitsbewijs moeten worden gekopieerd. Niet meer, niet minder.

Simpelste: op 1 blad de voorkant, op 1 blad de achterkant. Wat ook kan: kopie maken van voorkant en dan het blad met de kopie en de achterkant van het id-bewijs op het kopieerapparaat leggen, zodat je maar 1 blad nodig hebt voor de organisatie die erom vraagt.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel! Ik ga dan voor twee blaadjes denk ik.