Waarom is er geen socialistische partij in de verenigde staten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Dan moet je terug gaan naar de geschiedenis van de VS, daarin zie je dat ze erg bang waren voor het rood (=communisme). Laatste tijd is dat wel wat minder maar nog niet genoeg om een echt socialistische partij te kunnen oprichten. Er zijn trouwens maar 2 echte grote partijen, Republikeinen (globaal. rechts en conservatief) en de democraten (globaal links en progressief, komt meer in de buurt van het socialisme).

Het beste antwoord

Die zullen er vast wel zijn, maar kunnen absoluut niet opboksen tegen de grotere partijen.

Zie verder Wikipedia

Toegevoegd na 14 minuten:
Verdere aanvulling

Socialisme in de Verenigde Staten

In de Verenigde Staten van Amerika geldt socialist als een scheldwoord. Dit onder het daar levende idee dat het socialisme de wereld niets goeds gebracht heeft. Desondanks werd in de VS als een van de eerste mogendheden een socialistische partij opgericht, de American Socialist Party. Tijdens de crisisjaren (jaren 1930) steunde de American Socialist Party de Democratische Partij van president Franklin Roosevelt en diens New Deal. De meeste Amerikanen zien het socialisme vandaag de dag als een ideologie die problemen wil oplossen op een manier die strijdig is met hun ideologie. Zo zou het socialisme volgens de Democratische Partij een sociaal stelsel invoeren dat de vraag en aanbod naar arbeid verstoort, en zo juist de inkomensverschillen vergroot in plaats van verkleint.

Toegevoegd na 16 minuten:
En nog extra een link naar de partij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
in die lijst komt geen socialistische partij voor.
Antoni
10 jaar geleden
In dit deel van die lijst staan toch aardig wat partijen met (in ieder geval) "Socialist" in de naam: "Landelijke linkse partijen - Working Families Party (1998)
- The New Party (1992-1998)
- Labor Party (1996)
- Socialist Party USA (1973)
- Communist Party USA (1919)
- Socialist Labor Party of the United States (1876)[4]
- Party for Socialism and Liberation (2004)
- Progressive Labor Party USA (1961/1965)
- Socialist Equality Party (1966)
- Socialsit Workers Party (1938)
- World Socialist Party of the United States (1916)
- Workers Party, USA (2007)
- Workers World Party (1959)"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach, nu heb ik ook het ´waarom´ beantwoord ;)