als een bestuursorgaan (gemeentebestuur) aan het einde van een beschikking de zeswekenformule vergeet, hoe lang kun je dan nog in bezwaar?

normaal eindigt een beschikking met de formule dat als je het met een besluit niet eens bent, je 6 weken hebt om in bezwaar te gaan. als een bestuursorgaan (B&W) die formule achterwege laat, hoe lang kun je dan nog in bezwaar. in casu heeft de gemeente in een reactie laten weten dat het een brief 'vooralsnog'niet aanmerkt als een verzoek waarop een reactie moet komen.

Toegevoegd na 54 minuten:
is het wel waar wat eerste beantwoorder zegt? hoeveel mensen zouden, zonder die formule, weten dat de termijn 6 weken is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Als de gemeente een besluit neemt wat je niet welgevallig is, dan ga je meteen steigeren en reageren. Daar wacht je geen 6 weken mee. Ongeacht of je weet dat er een termijn gesteld is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms heb je die tijd nodig om je bezwaarschrift te onderbouwen.

Antwoorden (1)

Of de gemeente wel of niet de zes weken noemt in haar brief verandert nix aan het feit dat je 6 weken om een bezwaar te maken.

Als je niet reageert dan leg je neer bij de beschikking en de beslissing. Je mag reageren, maar het is geen moeten.