Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer mag de agent een bon uitschrijven?

Ik meende dat een agent niet in zijn eentje een boete uit mag schrijven tenzij de agent een bewijs heeft. Dit weet ik alleen niet zeker..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee hoor, elke agent mag in z'n eentje een boete uitschrijven als hij/zij een overtreding constateert. Als jij het er daarentegen niet mee eens bent kan je altijd een bezwaarschrift indienen.
Je moet de boete wel altijd 'gewoon' betalen, maar mocht je (als je het mag laten voorkomen) van de rechter gelijk krijgen dan krijg de je je geld terug minus de administratiekosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een agent mag een proces-verbaal opmaken op het moment dat hij een overtreding geconstateerd heeft. Het maakt daarbij niet uit of hij op dat moment in dienst is, buiten dienst, een bonnenboekje wel of niet bij zich heeft, alleen is of zijn pet niet op heeft (die heb ik ook al eens gehoord).

Als een agent niet alleen een proces-verbaal zou mogen opmaken zou het werk van motoragenten ook knap lastig worden daar die bijna altijd alleen werken, net zoals hondengeleiders, wijkagenten etcetera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding