Blijft het woord balkenendenorm bestaan?

We kennen de Melkert banen, het kwartje van Kok enzovoorts. Deze termen houden betekenis. Maar gaan we ook zeggen dat iemand meer dan de Balkenendenorm verdient als er een andere premier zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Denk wel dat dit blijft bestaan, omdat iedereen weet wat ermee bedoelt wordt. Ga je het ineens noemen naar de nieuwe premier dan ontstaat er verwarring.
Dus de Balkenendenorm zitten we nog jaren aanvast ben ik bang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk/hoop dat het de wildersnorm gaat heten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CDA zou altijd bestaan in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik wel.

Er is in de afgelopen jaren heel veel discussie geweest over salarissen in de publieke sector. Denk dan de salarissen van mensen in medische instellingen, stichtingen en ambtenaren. Daardoor is de salarisnorm erg veel in de media geweest en is er de term 'balkenendenorm' aan vastgehangen. Deze verhitte discussies hebben plaatsgevonden in de tijd dat Balkenende leider was van ons land. Ik denk dat dit niet zomaar een korte modeterm is. De Balkenendenorm geeft niet aan dat men niet meer dan JP mag verdienen in de publieke sector, maar dat je niet meer dan de premier mag verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk blijft het voorlopig nog wel bestaan, dit omdat momenteel iedereen het kent en weet wat je bedoelt. Of het over 50 jaar nog word gebruikt is iets heel anders, waarschijnlijk niet, aangezien dan niemand de oorsprong kent.