Hij heeft in ieder geval mijns inziens een voortvarende start gemaakt.
Ik ben echter wel bang dat hij een beetje te veel hooi op zijn vork neemt/gaat nemen.

Hij is dan wel heel anders dan Bush, maar bijna de hele wereld is wat voorzichtiger geworden als het gaat om samenwerking (op welk gebied dan ook) met de U.S.A.,
zeker in deze economisch zware tijd.

Hij zal dus eerst nog veel goodwill moeten zien te kweken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee zal geen 2e Bush worden, wie of wat die wel zal worden heb ik zowaar geen mening over. Normaal kan ik het wel aardig inschatten (want Bush was ook zo moeilijk uhum)

Maar Obama zal denk ik wel een verassing worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erger als Bush kan het niet worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo slecht als Bush is haast niet voor te stellen. 'Goed' is zeer relatief. Ook hij kan geen ijzer met handen breken.
Maar hij probeert veel meer vrienden (bij de landen) te maken (dan dat Bush dat deed) en investeert in elk geval veel meer in groen dan Bush. Mijn stem heeft ie (tenminste uit de voor de hand liggende kandidaten die de USA had).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het wordt afwachten, maar slechter als Bush kan haast niet hè!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het begin is hoopvol. De wereld zou een betere plaats kunnen worden met hem als leider van het machtigste land.
Zijn eerste valkuil zou de economie kunnen zijn. Het zou kunnen dat door he bijdrukken van dollars er een situatie onstaat die ook hij niet kan keren.
Maar ik vrees dat één of andere idioot een aanslag gaat plegen, net zoals bij Kennedy.
Er zijn zoveel krachten in de USA die baat hebben bij een ander beleid.
De schok zou denk ik nog groter zijn dan bij Kennedy.
Laten we hopen dat dit niet gebeurt...
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Ja, we zitten op één lijn als weldenkende mensen! Een +je terug!
Van Bush weten we waar het op uitdraaide, laten Obama tenminste een kans geven.
En nu allemaal; "yes we will'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij kan er in elk geval geen rotzooi van maken want dat is het al, dankzij Bush...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Obama mag de rommel van Bush opruimen. Het is alleen de vraag hoe een Democraat op 9/11 had gereageerd.

Nu weet iedereen waar Afghanistan ligt, omdat we er zelf zitten, anders had het er vast niet veiliger geweest. En driekwart van Afrika is tamelijk onveilig gebied met vele oorlogen, maar hier horen we er erg weinig van, dus denken we al snel dat het dan allemaal wel meevalt.

Voor de Amerikanen zelf zal Obama wel beter zijn. Hij zal ervoor zorgen dat Amerika een beter land wordt voor de sociaal zwakkeren. En Bush had wat rare eigenschappen om z'n eigen mening te pushen. Hoogleraren die voor abortus waren werden vervangen door welgevalliger exemplaren, wetenschappers die te luid riepen dat niet alles van de hand van de schepper was werden achtergesteld, voor homo's en aids-patienten werd liever niets gedaan. Dat zal Obama wel allemaal anders aan gaan pakken, maar daar zullen we in Europa in eerste instantie weinig van merken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Obama gaat het zeker goed doen. Hij bouwt nu al een een sterk netwerk, en dat gaat in de toekomst zijn vruchten afwerpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot nu toe doet hij het uitstekend. Hij is zeer voortvarend, gaat moeilijke dingen niet uit de weg, motiveert en inspireert mensen. Maar het moment zal komen dat de Amerikaanse bevolking echte resultaten wil zien. En het is/wordt voor hem heel moeilijk te "leveren". Dan zal hij zijn retorisch talent nog hard nodig hebben.
Hij wordt geen tweede Bush. Zijn beleid is echt fundamenteel anders. Hij is ook veel meer een pragmaticus dan de ideoloog die Bush was. En hij heeft een oneindig veel betere presentatie.