Wordt de verhoging van de pensioenleeftijd beïnvloed door de val van het kabinet?

Is de verhoging van de pensioenleeftijd naar 67 jaar al helemaal goedgekeurd, of gaat deze verhoging voorlopig niet door omdat het kabinet is gevallen?

14 jaar geleden

Het beste antwoord

De meerderheid van de kamer is voor het verhogen van de aow-leeftijd. Echter, een politiek besluit is er nog niet genomen. Er moest nog inhoudelijk gesproken worden over de randvoorwaarden (bv. zware beroepen).

Dus ook dit onderwerp wordt nu op de lange baan geschoven, totdat er een nieuw kabinet aanschuift. De discussie kan dan wel opnieuw aanwakkeren en er kan een verschuiving plaatsvinden in de meningen en het eindresultaat.

Maar ik denk dat de verhoging gewoon wordt doorgevoerd, alleen iets later en misschien met andere randvoorwaarden. Alleen de PVV en SP zijn faliekant tegen de verhoging en deze partijen zullen ook na een nieuwe stemronde geen meerderheid behalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat er nog geen besluit over genomen is, wordt dit even op de lange baan geschoven, evenals de kilometerheffing.
Op NU las ik, dat vooral de PPV erg tegen de verhoging van de AOW-leeftijd is, en niet bereid water bij de wijn te doen, wat ze eventueel wél zouden doen (tot op zekere hoogte...) bij het immigratie-beleid.
Maar op dezelfde site las ik, dat het CDA strengere straffen wil voor jeugdige allochtone 'hoer-roepertjes' , en minder huwelijksimmigratie wil, dus de verkiezingsbeloftes worden al druk rondgestrooid....
Onrustige tijd voor iedereen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is en van de onderwerpen die nu eventjes op de (niet zo )lange baan geschoven is ,door de perikelen met de krediet crisis en internationale ontwikkelingen kun je er zeker van zijn dat dit door de volgende regering gewoon weer doorgevoerd zal worden in de nu voorgestelde of in een andere vorm. Als dat namelijk niet doorgevoerd word zal da aow onbetaalbaar worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik niet, maar het zou misschien wel leuk zijn.