Voorwaarden voor het verstrekken
U heeft persoonsgegevens in vertrouwen gekregen. Daarom bent u in
beginsel niet verplicht tot verstrekken van gegevens als de politie erom vraagt. De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) biedt het kader waarbinnen u gegevens mag gebruiken en mag verstrekken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ze mogen het vragen. Maar jou niet dwingen om te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ze vragen het vrijblijvend/vrijwillig. Alhoewel ze het zodanig zullen doen overkomen dat u daartoe verplicht bent. Daarom is vaak het eerste wat veel mensen zeggen: 'Ik schakel een advocaat in'. Omdat ze weten dat een advocaat wel weet wat u rechten zijn. En dan wel een stapje terug nemen.