Binnen mijn gemeente, probeer ik iets voor elkaar te krijgen wat niet zo 1-2-3 lijkt te gaan lukken. wat moet ik doen?

Het gaat hier om de oranjeweg te rheden. Een dodeweg, waar het verkeer in staat wordt gesteld om harder te rijden dan toegestaan. 13/9 t/m 5/11 ben ik bezig geweest met een handtekeningenactie waarmee ik 1709 handtekeningen wist op te halen. Ik heb die handtekeningen op 23 januari aan de wethouder aangeboden. Na verdere contact met de gemeente, drong tot mij door dat de gemeente het niet serieus nam, en alles naast zich neer zou leggen. Kreeg ik toen advies van een medeburger om een referendum bij de gemeente aan te vragen. Over de te ondernemen stappen is mij niets bekend, en ik hoopte bij deze meer hierover te weten te komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bedenk dat u niet voor 1 gat te vangen moet zijn bij het indienen van een verkeersplan.
Verplaats u in de gedachten van de belanghebbenden en de tegenstanders.

De weg verbindt de Arnhemsestraatweg met de Rijksweg A348 en vice versa.

In doorgaande route,s waar ook openbaar vervoer rijdt is drempels leggen geen optie. Rotonde,s aanleggen is peperduur. Bussluizen en omleidingen is ook geen optie.

De weg is tijdens de spits een sluiproute en daarvoor zou een goed uitgewerkt verkeersplan moeten worden aangeboden om het verkeer in de ochtend en avondspits te verbieden, te vertragen met verkeersborden of versmallingen.

Het hele dorp moet verkeerstechnisch op z,n kop gezet worden anders gebruikt men de paralellopende straten.
Voor de ochtend en avondspits kan er het beste een inrijverbod komen met een camera. (dus 2 stuks), en op de Oranjeweg een paar snelheids/roodlichtcamera,s.
Dat is de goedkoopste optie.

U dient dit plan goed uit te werken en ook in uw achterhoofd het kostenplaatje in de gaten te houden.
U kunt een volledig uitgewerkt plan met reserve optie,s aanbieden bij onderwijsinstellingen, (schoolkrant) sportverenigingen, bejaarden/senioreninstellingen, buurtverenigingen en politieke partijen.

Vraag al deze instantie,s of ze hun licht er op willen laten schijnen en het hun leden of scholieren willen voorleggen,
teneinde een petitie aan te bieden of een referendum te houden.

Zo kunt u de problematiek het beste onder de aandacht brengen. Met een volledig uitgewerkt plan kunt u de Gemeentelijke, Provinciale en Rijksoverheid aanschrijven, alsmede diverse ministerie,s...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kopieer veelvuldig de plattegrond van Rheden om eventueel alternatieven aan te bieden.
(inclusief de op en afritten van de A348)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@sixpio! een 10+! of 10 plussen! of plus10! Zo duidelijk en doorwrocht! Alsof u zelf aan een gemeenteraad deel had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O jee, correctie, ik bedoel @sxiopo. Maar nog steeds in de gemeenteraad? Van Amsterdam misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer warm.
Ook al heb je gelijk, de gemeente moet wel geld vrijmaken om een weg te herinrichten. Dat is in deze tijd niet makkelijk.
Waarschijnlijk gaan ze wachten tot de weg aan (groot) onderhoud toe is.

Op google maps ziet de weg er overigens prima uit, nette fietsstrookjes, vluchtheuvels. Volgens mij voldoet de weg aan de inrichtingsregels en zal de gemeente zijn geld aan andere doelen willen besteden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk is de weg in goede staat.
Door het uitblijven van maatregelen op verkeerstechnisch gebied, is het een ideale weg om die tijdens de ochtend en avondspits te gebruiken als racebaan.
Er gebeuren inderdaad veel ongelukken op de Oranjeweg in Rheden.