Waarom worden sommige criminelen wel met hun gezicht in beeld vertoond en anderen met een balkje erover?

Deze twee jongens beroven en mishandelen mensen en worden vertoond. Maar er zijn er ook die hetzelfde doen en waarbij een balkje over hun gezicht wordt gezet.

Wat is het criterium?

Ze zoeken ze trouwens nog dus even kijken :

Lichtgetint, 1.75 tot 1.80 lengte, tenger postuur, zou familie van elkaar kunnen zijn etc. zie foto's

http://media.rtvutrecht.nl/cache/c9658574_800.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (4)

Er wordt GEEN balkje gebruikt wanneer de daders van een misdaad nog gevonden moeten worden. Wanneer de ogen niet zichtbaar zijn, is een persoon erg moeilijk te herkennen.

Er wordt WEL een balkje gebruikt wanneer de dader al opgepakt is, om toch een beetje zijn/haar privacy te bewaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar stel dat Pietje Janssen, de populairste TV-presentatot van het land, wordt verdacht van een misdaad, zal hij geen balkje voor zijn ogen krijgen, aangezien iedereen al weet hoe hij er uit ziet, en het onherkenbaar maken dus geen zin heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze al vast zitten krijgen ze een balkje.

In het buitenland zijn er ook andere regels over balkjes, dus buitenlandse verdachten zie je ook zonder balkje in de
krant staan. En Nederlandse verdachten staan zonder balkje in buitenlandse kranten, als ze 'interessant' genoeg zijn.

Verder worden misdadigers die inmiddels overleden zijn, ook zonder balkje afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier in italie word je vol in het gezicht bekend gemaakt op tv
of je gezocht word of al bent opgepakt hier word je prachtig in beeld te kijk gezet en maar goed ook ...je word echt niet voor schuin oversteken gezocht dit zijn misdadigers die of verdacht worden of de daders zijn.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de daders nog gevonden moeten worden, worden ze altijd zo herkenbaar mogelijk in beeld gebracht. Als ze al gevonden zijn dan is dat niet meer nodig en dan krijg je te maken met privacywet e.d.