Wanneer krijgt een land dezelfde naam als diegene die het veroverd heeft?

Toen Nederland veroverd werd door Duitsland... werd dit dan ook automatisch Duitsland genoemd of bleef het Nederland in Duitse bezetting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Bij veroveren van een land blijft de naam het zelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
? Dat zal het land bepalen dat overheerst. Mensen in dat land zullen nog een paar generaties over het land als zodanig praten, of er komt een bevrijding en wordt de oude naam weer in ere hersteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarnaast heb je nog te maken met het accepteren van andere landen van die "nieuwe" naam. Nu heb je ook landen die het ene land niet erkennen terwijl andere landen dat land wel erkennen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tibet, een land of een provincie van China?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beter voorbeeld: Kosovo een land of niet? Vanuit Nederlands opzicht en vanuit Spaans opzicht niet. In Spanje wordt Kosovo niet erkend. Lastige vraag, waar eigenlijk geen antwoord op valt te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, vanuit Nederlands opzicht wél en vanuit Spaans niet. Te snel getypt.

Antwoorden (1)

De veroveraar bepaalt dat maar het is de vraag of die nieuwe naam standhoudt bij andere landen en of dat land wel erkend wordt. De DDR ontstond na WOII maar vrijwel niemand buiten het Oostblok heeft dat land erkend, men vond dat het bij Duitsland hoorde. En dat is nu weer zo.