Wat heb ik allemaal nodig om mijn buitenlands huwelijk bij de gemeente in het GBA te laten registreren?

Moet ik mijn trouwakte ook laten vertalen vanuit het Engels of alleen legaliseren? Moet ik ook mijn vrouws geboorteakte legaliseren en meebrengen etc? Mijn vrouw is Canadees en woont niet in Nederland/heeft geen Nederlandse papieren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Registratie van een buitenlands huwelijk kan alleen in Den Haag, niet bij je eigen gemeente. Dit heb je nodig: een afschrift van de buitenlandse huwelijksakte/buitenlandse akte van geregistreerd partnerschap met een verklaring dat het afschrift gelijk is aan het origineel (gewaarmerkt). Het afschrift mag ouder zijn dan 6 maanden. Controleer goed of uw afschrift een legalisatie of apostille nodig heeft. Of een vertaling. een bewijs Nederlanderschap van een of beide partijen. Dit is (een kopie van) een identiteitskaart, Nederlands paspoort of een verklaring van (ex)-Nederlanderschap. een kopie paspoort van de partner zonder Nederlandse nationaliteit. een origineel, volledig gewaarmerkt afschrift van de geboorteakte van beide partners. Controleer goed of uw afschrift een legalisatie of apostille nodig heeft. Of een vertaling. een ondertekend verzoek tot inschrijving van verzoeker. een kopie van het paspoort of identiteitsbewijs van de verzoeker (als dit iemand anders is).

Bronnen:
http://www.denhaag.nl/fr/residents/to/Buit...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100